به گزارش خبرنگار ایرنا ، ناصر عتباتی : دادستان اردبیل عصر شنبه در جشن نسیم مهر با محوریت حمایت از خانواده‌های زندانیان جرائم غیرعمد استان اردبیل افزود : 500 خانواده در این استان زیرپوشش انجمن حمایت از زندانیان قرار دارند که نیمی از آن به خانواده های ساکن در مرکز این استان مربوط می شود.
وی بیان کرد: انجمن حمایت از زندانیان گام بزرگی در حوزه آموزش و ارتقای سطح آگاهی مددجویان برداشته است و حمایت های معنوی و مادی از زندانیان و خانواده‌هایشان انجام می دهد.
وی ادامه داد : زمینه اشتغال زندانیان آزاد شده جرائم غیرعمد با کمک و مشارکت بخش خصوصی در استان اردبیل فراهم شده است که بطور یقین این اقدام در کاهش آسیب ‌های اجتماعی موثر خواهد بود.
رییس کل دادگستری استان اردبیل نیز در این آیین گفت : اجرای مجازات های جایگزین حبس در این استان به عنوان قانون جدید قضایی کشورمان به همکاری های جدی بین بخشی نیاز دارد.
حجت الاسلام محمدعلی قاصدی ، از سیاست های مهم مجموعه قضایی در ایران ، کاهش جمعیت زندانیان کیفری می باشد و مجازات های جایگزین حبس نیز که از نوآوری های بسیار مفید و مثبت قانون قضایی جدید کشورمان می باشد برای همین منظور وضع شده است.
وی با اشاره به اینکه ما در دادگستری استان اردبیل نیز با اقدام هایی ازجمله تشکیل نشست های ماهانه به شکل جدی پیگیر اجرای این قانون می باشیم اظهار کرد : اما باتاسف کمرنگ بودن همکاری های فرهنگی و آموزشی بین بخشی به عنوان لازمه اجرای این قانون ما را در این ارتباط دچار مشکل کرده است.
وی ادامه داد : ازسوی دیگر وقتی حدود 70 هزار پرونده کیفری وارد مجموعه قضایی استان اردبیل می شود که 20 تا 30 هزار فقره از آنها را پرونده های مرتبط با جرایم مالی تشکیل می دهند برای تامین امنیت مطلوب جامعه ناچار هستیم که تعدادی از بزهکاران و مجرمان را در حبس نگهداریم.
حجت الاسلام قاصدی تصریح کرد : در کنار محبوس کردن مجرمان باید به موضوع بازسازی تربیتی و معنوی زندانیان نیز بطور جدی توجه شود چراکه همگان در برابر اثرگذاری های منفی حبس بر زندانی و خانواده او و در نهایت بر جامعه نیز مسوولیت داریم.
او گفت : تگناهای خانواده ایی که سرپرست آن به خاطر مسایل مالی در حبس به سر می برد و قبل از روانه شدن به زندان دچار مشکل های عدیده مادی بوده بطور یقین در زمان حبس دوچندان می شود و امکان بروز آسیب های متعدد اجتماعی برای آن خانواده افزایش و پیامدهای منفی آن به جامعه نیز تسری می یابد.
وی با بیان اینکه زندانهای استان اردبیل از نظر امکانات و به خصوص در ارتباط با امکانات آموزشی و فرهنگی با کمبودهایی مواجهند از مدیران ذیربط و به خصوص استاندار این استان خواست تا ضمن بازدید از این مکانها و آشنایی از نزدیک با این مشکل ها در تامین امکانات مورد نیاز آنها مساعدت کنند.
وی با تقدیر از همکاری مردم نیکوکار در تامین بخشی از نیازهای زندانیان و خانواده هایشان این اقدام ها را ناشی از احساس مسوولیت معنوی و انسانی مردم جامعه دانست.
در این مراسم که باحضور مجید خدابخش استاندار اردبیل در سالن اجتماعات شرکت آب منطقه ای اردبیل ترتیب یافت مجمع عمومی سالیانه انجمن حمایت از زندانیان این استان نیز برگزار گردید.
6019/6019
خبرنگار:مسعود وسیله** انتشاردهنده: سیفعلی موسی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.