پروفسور محمد نریمانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انتخاب موزه برتر کشور در چهار گروه موزه ‌های خصوصی و موزه‌ های دولتی بزرگ ، متوسط و کوچک و 12 محور تخصصی شامل آموزش ، پژوهش ، بازدید از موزه ، تلاش برای بقا ، توسعه مدیریت ، خلاقیت و نوآوری ، کودکان و نوجوانان ، اعمال استانداردهای فنی و توسعه فیزیکی ، گردآوری ، معرفی ، حفاظت و نگهداری و شعار روز جهانی انجام شده که از این بابت 50 درصد نسبت به سال ماقبل آن افزایش یافته است.
او گفت: با همکاری 50 شخصیت علمی و تخصصی در عرصه‌های مختلف موزه و موزه داری در 12 جلسه و بیش از 235 نفر ساعت مورد ارزیابی ، نقد و داوری قرار گرفت و از بین موزه ‌هایی که به مرحله پایانی راه یافته بودند پس از تجمیع آرا در گروه‌های چهار گانه و هر یک از 12 محور تخصصی ، موزه ‌های برتر سال 1395 انتخاب شد.
نریمانی ادامه داد: در بخش موزه‌ دولتی کوچک موزه تاریخ علوم اردبیل با شاخصه 'توسعه مدیریت' و 'شعار روز جهانی' به عنوان موزه برتر کشور معرفی و تقدیر شد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: موزه تاریخ علوم اردبیل همچنین در شاخصه های بازدید ، گرداوری ، نگهداری و حفاظت شایسته تقدیر شناخته شد.
مراسم تقدیر از موزه های برتر کشور همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور دکتر محمدحسن طالبیان معاون سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور ، علی مرادخانی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر احمد محیط طباطبایی رئیس کمیته ملی ایکوم ، مهندس سید محمد بهشتی رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران، دکتر محمدرضا کارگر مدیرکل موزه ها و جمعی از مسوولان و مدیران موزه های کشور در خانه هنرمندان ایران برگزار و از مهندس محمد انوار رئیس موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی تجلیل شد.
موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی در سال 1394 در شاخصه های گردآوری ، خلاقیت و نوآوری ، کودک و نوجوان و توسعه مدیریت به عنوان موزه برتر کشور معرفی شده بود.
همچنین این موزه سال گذشته برنده هفدهمین جایزه ترویج علم جمهوری اسلامی ایران شده است.
خبرنگار: یعقوب شاددل ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7110/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.