علیرضا دباغ عبداللهی روز پنجشنبه افزود: اردبیل قابلیت های زیادی در تولید صنایع دستی دارد و کسب سه نشان جغرافیایی ملی از 10 نشان جغرافیایی کشور نشان از گستره و پویایی این حوزه در این استان است.
او گفت: اشتغال در حوزه صنایع دستی ، اشتغال مولد و بدون تکیه بر دانش خارجی و مواد اولیه خارجی عین اقتصاد مقاومتی است و هر اثر صنایع دستی در معرفی هویت ملی و باورهای فرهنگی و تاریخی کشور اهمیت ویژه ای دارد.
وی صنایع دستی را اتصال دهنده نسل جوان به نسل گذشته دانست که علاوه بر ایجاد اشتغال به ایجاد روابط اجتماعی نیز کمک می کند.
او اظهار کرد: از 10 نشان جغرافیایی صادر شده در کشور در سال 95 ، سهم استان اردبیل سه نشان جغرافیایی بوده که به سه اثر ورنی مغان ، گلیم نمین و جاجیم خلخال اعطا شده است.
وی همچنین از تلاش برای معرفی این سه اثر برای دریافت نشان بین المللی جغرافیایی در سال جاری خبر داد.
وی به اعطای تسهیلات کم بهره برای حمایت از تولیدات صنایع دستی در سال 95 در قالب مشاغل خانگی و تفاهم نامه با صندوق کارآفرینی امید در این استان اشاره کرد و گفت: کلاس های آموزش بازاریابی و فروش این محصولات در سال جاری برگزار می شود.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی میراث فرهنگی اردبیل ، وی افزود: یکی از مشکلات تولید کنندگان این صنایع بازار فروش و عرضه این محصولات است و تلاش کردیم تا با ایجاد بازار رقابتی در بحث فروش و تشویق به تشکیل انجمن ها و اتحادیه های صنفی صنایع دستی ، از تولید کنندگان خرد که با مشکل بازاریابی و فروش روبرو هستند حمایت کنیم.
استان اردبیل یکی از قطب های تولیدات صنایع دستی در کشور با بیش از 50 هزار شاغل در حوزه صنایع دستی است.
گلیم بافی ، قالی بافی، جاجیم بافی، پالاز بافی ، ورنی بافی ، تراش شیشه ، مسند بافی ، سفالگری ، چاقو سازی ، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.