رئیس فدراسیون قایقرانی کشور گفت: دریاچه گیلارلو موقعیت ویژه ای برای توسعه ورزشهای آبی دارد و مطالعات و برنامه ریزی لازم را برای ایجاد رشته ورزشی قایقرانی با محوریت فدراسیون مربوطه انجام خواهیم داد.

به گزارشایسنا منطقه اردبیل، امینی رئیس فدراسیون قایقرانی کشور در بازدید از دریاچه گیلارو با اشاره به ظرفیت بی نظیر این دریاچه و موقعیت بسیار مناسب این سد برای رشته ورزشی قایقرانی گفت: دریاچه گیلارلو موقعیت ویژه ای برای توسعه ورزشهای آبی دارد و مطالعات و برنامه ریزی لازم را برای ایجاد رشته ورزشی قایقرانی با محوریت فدراسیون مربوطه انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه ورزش قایقرانی یکی از ورزش های مدال آور کشور محسوب می شود، اضافه کرد: جوانان توانمند بسیاری در این رشته ورزشی مشغول به فعالیت هستند و ده استان کشور همچون استانهای کردستان، زنجان، همدان  از قطب‌های اصلی این رشته مدال آور است.

وی افزود: خرسندیم که در شهرستانی مرزی همچون گرمی این ظرفیت و توانمندی وجود دارد که تیم‌های ملی ما اردوهای آمادگی خود را در این شهرستان برگزار کنند.

غلامرضا امینی تاکید کرد: با شناسایی دریاچه گیلارلو بخشی از اردوهای تیم ملی بانوان به این دریاچه منتقل می شود و با توجه به شرایط آب و هوایی خاصی که این محل داراست قطعا یکی از بهترین مکان رئیس فدراسیون قایقرانی است.

  وی با اشاره به تامین تجهیزات قایقرانی بیان کرد: برای تقویت رشته قایقرانی در راستای تامین تجهیزات هیئت های قایقرانی چندین فروند قایق در اختیار شهرستان گرمی قرار گرفت.

 

راه اندازی رشته ورزشی قایقرانی در گرمی 

در ادامه فرماندارگرمی از راه اندازی هیات و رشته ورزشی قایقرانی  دراین شهرستان خبرداد و افزود: با توجه به موقعیت ویژه، چشم انداز زیبا و آب و هوای مناسب این سد مصنوعی بزودی رشته ورزشی قایقرانی  در بخش کایاک وکانو در این شهرستان راه اندازی می‌شود .

امامی تصریح کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته با مسئولان فدراسیون قایقرانی کشور و موافقت مسئولان مربوطه این منطقه در اختیار تمرینات تیم ملی بانوان قایقرانی قرارخواهد گرفت .

رئیس شورای ورزش و جوانان گرمی افزود: به منظور توسعه فعالیت‌های گردشگری آبی درشهرستان  رشته  قایقرانی در دریاچه گیلارلو راه اندازی می شود .

وی افزود: این رشته  بی شک اولین گام برای توسعه گردشگری آبی در گرمی خواهد بود و مردم از این پس منتظر بهره برداری از این قبیل طرح های تفریحی و گردشگری که تاثیر فراوانی در ایجاد روحیه نشاط و شادابی جامعه دارد، باشند .

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.