اکبر صمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آخرین نتایج سرشماری نفوس و مسکن در سال 95 در این دوره از انتخابات 126هزار و 500 نفر در پارس آباد واجد شرایط رای دادن بودند که از این تعداد 102 هزار و 500 نفر آرای خود را به صندوق ها ریختند.
وی با اشاره به حضور پرشور مردم منطقه در پای صندوق های رای، گفت: میزان مشارکت نسبت به انتخابات گذشته حدود چهار درصد رشد نشان می دهد.
وی از اتمام کار شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری در این شهرستان خبر داد و گفت: به جز وزارت کشور هیچ دستگاه و نهادی حتی فرمانداری مجاز به اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری نیست.
وی با بیان اینکه کار شمارش آرای انتخابات شوراهای شهر و روستا هم اکنون در حال انجام است، ادامه داد: با توجه به تعدد داوطلبان شورای شهر روند شمارش آرا طول خواهد کشید.
وی ادامه داد: در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر پارس آباد در مجموع 88 نفر ثبت نام کرده بودند که از این تعداد 18نفر انصراف دادند و در نهایت 70نفر به رقابت پرداختند.
صمدی بیان کرد: از مجموع 70داوطلب نیز تعداد هفت نفر با کسب بیشترین آرا به عنوان اعضای اصلی شورای شهر پارس آباد انتخاب خواهند شد.
به گفته وی، در انتخابات 29 اردیبهشت همچنین 33 نفر در اصلاندوز ، 15 نفر در تازه کند و 16 نفر در شهر اسلام آباد با هم رقابت کردند که در هر یک از این شهرها پنج نفر به عنوان اعضای اصلی شورا انتخاب خواهند شد.
وی از شهروندان و طرفداران نامزدهای شوراهای شهر و ریاست جمهوری خواست پیش از مشخص شدن نتایج قطعی و اعلام رسمی آن از تجمع و راه اندازی کاروان های شادی در سطح شهر خودداری کنند.
در انتخابات 29 اردیبهشت 230 شعبه ثابت و سیار برای جمع آوری آرای مردم در شهرستان پارس آباد فعال شد که از این تعداد 82 شعبه شهری و بقیه روستایی بود.
پارس آباد مغان در شمال اردبیل و در جوار جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.