به گزارش ایرنا ، اصغر سلیمانزاده روز سه شنبه در آئین افتتاح طرح شبکه آبیاری و زهکشی ناحیه عمرانی دوم خداآفرین افزود: با تکمیل فازهای بعدی این طرح در قالب ناحیه عمرانی سوم و چهارم درآمد سالانه عشایر از بابت تولید محصولات در مجموع به 10 هزار میلیارد ریال افزایش می یابد.
وی همچنین میزان اشتغال زایی کلی این طرح را 26 هزار شغل ذکر کرد و گفت: تا پایان سال گذشته 6 هزار و 700 میلیارد ریال صرف اجرای 12 هزار و 500 هکتار از اراضی این منطقه در قالب ناحیه عمرانی دوم شد.
او اظهار کرد: در این طرح پیمانکاران به طور شبانه روزی با بیش از یک هزار دستگاه و ماشین آلات مشغول فعالیت هستند.
سلیمانزاده افزود: ناحیه عمرانی اول این طرح پیش تر در سطح پنج هزار هکتار اجرا و به بهره برداری رسیده اما شبکه فرعی آن در دست اجراست و شبکه اصلی ناحیه عمرانی دوم نیز امروز افتتاح شد و شبکه فرعی آن هم در آینده تکمیل و افتتاح می شود.
به گفته او ، ناحیه عمرانی سوم و چهارم خداآفرین هم تا نیمه اول سال 97 به بهره برداری خواهد رسید.
وی همچنین اظهار کرد: در مجموع طرح خداآفرین پنج هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار به خود اختصاص داده و صنایع تبدیلی و تکمیلی در کنار این طرح ها می تواند زمینه اشتغال زیادی را در استان اردبیل ایجاد کند.
طرح شبکه آبیاری و زهکشی ناحیه عمرانی دوم خداآفرین در دشت مغان روز سه شنبه با حضور حمید چیت چیان وزیر نیرو و جمعی از مسوولان استان اردبیل افتتاح شد.
مساحت پایاب ناحیه عمرانی دوم سد خداآفرین 10 هزار هکتار می باشد که از این میزان ٨٠٠ هکتار باغ های مجهز به سامانه آبیاری قطره ای ، ٦ هزار و ٥٠٠ هکتار مزارع مجهز به سامانه آبیاری بوسیله ماشین های سنترپیوت و ٣ هزار و ٢٠٠ هکتار مزارع مابین سنترپیوت ها مجهز به سامانه آبیاری کلاسیک ثابت با آبپاش متحرک است.
طرح ناحیه عمرانی دوم خداآفرین مشتمل بر ١٦ قشلاق است که زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم پنج هزار نفر را فراهم می کند و اعتبار هزینه شده این طرح 6 هزار ٧٠٠ میلیارد ریال می باشد.
خبرنگار: یعقوب شاددل ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7110/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.