حسین وثوقی ایرانی روز یکشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به برکت حضور دکتر روحانی و دولت تدبیر و امید برخلاف اوضاع به هم ریخته هشت ساله دولت گذشته ، آرامش به این عرصه بازگشته و همه اذعان دارند که صادرات کشور بعد از سال‌ها از خواب رکود و بی‌تحرکی خارج شده و به تدریج شاهد رشد و تعالی این بخش هستیم.
وی با بیان اینکه در دولت گذشته با تصمیمات آنی و صدور بخشنامه‌ های ضد و نقیض کمر تولید و کسب و کار شکسته شده بود، گفت: یک شبه با افزایش دلار و جهش‌ های عجیب قیمت ها در بازار روبرو بودیم که امکان ریسک و پیش‌بینی آگاهانه در بازار تولید به حداقل رسیده بود.
وثوقی ایرانی اضافه کرد: در سایه دولت روحانی و پیش‌بینی ‌ها و اقدامات سنجیده بسیاری از این فراز و نشیب ‌های ملال ‌آور برای تولیدکنندگان جای خود را به ثبات بازار تولید ، صنعت و سرمایه داده و ما امروز به برکت برجام شاهد افزایش سرمایه‌گذاری در کشور هستیم که نتایج آن رونق اقتصادی و برکت بیشتر برای کشور است.
وی با اشاره به نتایج درخشان برجام در حوزه تجارت بین‌المللی و گشایش بازار تولید و سرمایه بیان کرد: در یک سال اخیر 250 هیات اقتصادی با پیگیری اتاق ایران به کشورمان سفر کردند که در تاریخ کشور بی ‌نظیر است.
دبیرکل اتاق بازرگانی اردبیل با بیان اینکه در بحث تولید نیز با حمایت ‌های منطقی دولت یازدهم به تدریج رونق در این بخش اتفاق افتاده است، اضافه کرد: ما علاوه بر صنعت نفت در سایر بخش‌ها نیز وارد فاز رونق تولید و صادرات شدیم و سیاست عقلانی دولت روحانی به توسعه و تقویت این بخش بیشتر کمک می‌ کند.
وثوقی ایرانی با بیان اینکه امروز به شکل واقعی و عمل‌ گرایانه شاهد گذر از تحریم ‌ها ، تهدیدها و برخی فزون ‌خواهی ‌ها هستیم، ادامه داد: ما بر این باوریم که باید با دنیا ارتباط برقرار کرده و چهره کشورمان را در مسیر عقلانیت ، صلح و آرامش ترمیم کنیم که یقین دارم دولت روحانی در تداوم این مسیر به این حرکت دست می‌زند.
وی اظهار کرد: در این 3.5 سال ما شاهد گسترش روابط ایران با کشورهای همسایه در مرز با استان اردبیل هستیم به طوریکه سفرهای 2 جانبه به روسیه ، آذربایجان و کشورهای آسیای میانه فضای تعاملی و رقابتی خوبی را برای صادرکنندگان و تولیدکنندگان فراهم آورده است.
خبرنگار: یعقوب شاددل ** انتشار دهنده: عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.