به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر شنبه در اجتماع ظرفدارانش در اردبیل افزود: سرزمین ایران یک کشور ثروتمند ، غنی و دارای مردمی سخت کوش و به ویژه جوانان دانشمند و نخبه فراوان است اما باتاسف به دلیل نبود برنامه ریزی و مدیریت مناسب در چند سال اخیر از این داشته ها و نعمت های بی نظیر به شکل مفید و مطلوب استفاده نشده است.
وی بیان کرد: دولت کنونی به جای آنکه برای رفع مشکل های کشور به ویژه در حوزه اقتصاد از این امکانات و استعدادهای افراد و جوانان نخبه استفاده کند به بیگانگان چشم دوخته است.
وی اعتماد به نسل جوان در برنامه ریزی و اداره حجم زیادی از کارهای کشور در حوزه های گوناگون را از برنامه های دولت آینده خود ذکر و اظهار کرد: تجربه نشان می دهد هرگاه به جوانان و فرهیختگان این سرزمین اعتماد کرده و میدان و عرصه فعالیت مناسب برایشان فراهم شده نتیجه مفید به دست آمده است.
وی یکی از شعارهای دولت آینده خود را تامین کار با عزت برای بیکاران و جوانان دانست و افزود: بر این باوریم که هر کار و شغلی باید در خدمت مردم ایران باشد و کار برای تامین منافع شخصی را مذموم می دانیم.
وی همچنین زندگی و امرار معاش با عزت برای خانواده ها را یکی دیگر از شعارها و برنامه های اصلی خود ذکر کرد و گفت: قصد داریم تا کشور را از مدیریت ناکارآمد خارج و با مدیریت انقلابی و جهادی دغدغه های معیشتی و اقتصادی خانواده ها را بر طرف نماییم.
رئیسی با بیان اینکه مردم ایران همواره نشان داده اند که قادر به ساختن با انواع سختی های معیشتی هستند اما تحمل تبعیض از سوی دولتمردان را ندارند افزود: اگر قرار هست به هر دلیلی از جمله جنگ مردم دچار مشکل هایی مانند تنگی معیشت ، بیکاری و از این قبیل شوند باید این برای همه باشد.
او گفت: ما نه بازگشتن به گذشته و نه به وضع موجود راضی نیستیم بلکه با هدف تغییر به نفع مردم انقلابی ایران در این راه قدم گذاشته ایم.
این نامزد ریاست جمهوری در ادامه سخنانش به ضرورت ارائه گزارش روشن و شفاف از کار دولتمردان اشاره و تصریح کرد: این حق مردم انقلابی ایران است که از نحوه و میزان واردات کالا به کشور ، سفارش کالاها ، تسهیلات بانکی ارایه شده به افراد ، وصول مالیات ها و مسایلی از این قبیل بطور رسمی اطلاع یابند.
حجت الاسلام رئیسی بر نقدپذیری دولت تاکیدکرد و افزود: اگر به مطالبه ها و نقدهای مردم و نخبگان جامعه توجه نشود و یا این سخنان به تمسخر گرفته شوند بطور یقین دولت را فساد پر می کند.
وی یادآوری کرد: تنها راه مبارزه با اختلاس و فساد مسدود کردن منافذ رسوخ فساد است و رییس جمهور ، هیات دولت و مدیران زیرمجموعه آن باید خودشان پاکدست بوده و نسبت به موضوع فساد حساسیت و اشرافیت کافی داشته و با تمام وجود در برابر آن بایستند.
وی در قسمت دیگری از سخنانش رفع بیکاری و مشکل های اقتصادی مردم را به عنوان مهمترین انگیزه خود در ورود به عرصه رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری اعلام و خاطرنشان کرد: سخنانم تبلیغاتی نیست و هیچ طمعی به رییس جمهور شدن ندارم اما به واقع تحمل وضعیت نابسامان معیشتی و بیکاری مردم را که در شان نظام اسلامی ایران نیست ندارم و آمده ام به یاری خداوند و مردم ، ایران را از این وضعیت نجات دهم.
رئیسی همچنین گفت: چنین نیست که به گمان و گفته بعضی از آقایان قراردادها و توافق نامه ها سایه استکبار و جنگ را از کشورمان دور کرد بلکه زمان شناسی و حضور آگاهانه مردم و جوانان ایران است که کشورمان را از طمع تجاوز دشمنان در امان نگهداشته است.
وی در بخشی از سخنانش نیز به استعدادهای خدادادی استان اردبیل اشاره کرد و افزود: باتاسف به خاطر ناکارآمدی مدیریتی در این چند سال اخیر بیشتر این ظرفیت ها به حال خود رها و استفاده مناسب از آنها نشده است.
وی راه آهن را به عنوان یکی از خواسته های اساسی مردم استان اردبیل ذکر و اظهار کرد : به غیر از چند طرح آبی و مرزی در شمال این استان و در دشت مغان که آن هم به دستور و تخصیص اعتبار ازسوی مقام معظم رهبری اجرایی شد کار مهمی در این مدت در منطقه انجام نشده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا مداحی ، پخش سرود و سردادن بعضی از شعارها از سوی جمعیت حاضر در حمایت از این نامزد ریاست جمهوری از حواشی این سخنرانی بود که در مصلای نماز جمعه اردبیل برگزار شد.
خبرنگار:مسعود وسیله**انتشار دهنده :عارف شیرزاد
6019/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.