معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: در سال جاری مجوز احداث و راه‌اندازی ۱۴۰ مرکز اورژانس اجتماعی در کشور اخذ شده و تا پایان امسال این مراکز به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اردبیل، حبیب‌الله مسعودی فرید  ظهر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به اینکه تا پایان سال 95 در سطح کشور 197 مرکز اورژانس اجتماعی راه‌اندازی  و تجهیز شده است، خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز تا کنون محوز احداث و راه‌اندازی 140 مرکز اورژانس اجتماعی در شهرهای بالای 50 هزار نفر در کشور اخذ شده است .

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه از ابتدای سال 96 تاکنون 15 مرکز اورژانس اجتماعی در سطح کشور راه‌اندازی شده است ، یادآور شد: از این تعداد سه تای آن در استان اردبیل و در شهرستانهای مشگین‌شهر، خلخال و پارس‌آباد راه‌اندازی خواهد شد .

مسعودی فرید با اشاره به توانمندی سازی زنان سرپرست خانوار اضافه کرد: تاکنون دو هزار و 650 گروه خودیار در سازمان بهزیستی کشور توانمند شده و وابستگی آنها به بهزیستی کاهش یافته است .

وی در ادامه به کاهش محرومیت زدایی در مناطق کم برخوردار  اضافه کرد:  طرح توزیع یک وعده غذای گرم در مناطق محروم برای کودکانی که نیاز به کالری غذایی دارند اجرا می‌شود بطوریکه برای این موضوع در سال 95 بالغ بر 60 میلیارد تومان اعتبار هزینه شد و در سال جاری نیز 80 میلیارد تومان اعتبار برای توزیع یک وعده غذای گرم در مناطق محروم هزینه می‌شود .

  مسعودی فرید به بحث کودک آزاری در کشور اشاره کرد و گفت: در سال 94 طی تماسی که با اوژانس اجتماعی کشور انجام شده بود 12 هزار  مورد کودک آزاری در کشور گزارش شده بود که این تعد در سال 95 به 12 هزار و 300 مورد رسیده است.

به گفته معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از این تعداد تماس انجام شده یک هزار و 300 مورد آن بعد از مراجعه مشخص شد کودک آزاری به حساب نمی آید و تنها 11 هزار آن کودک آزاری بوده است.

وی یادآور شد: از این تعداد از کودکان بعد از بررسی‌های کارشناسی 25 در صد با حکم قضایی از خانواده گرفته شده و در مراکز مداخله در بحران بهزیستی نگهداری شده است.

مسعودی فرید گفت: پیشگیری از وقوع خودکشی یکی دیگر از فعالیتهای حوزه امور اجتماعی سازمان بهزیستی بوده که در سال 94 از اقدام به خودکشی چهار هزار و 200 نفر در سطح کشور جلوگیری کرده است.

وی گفت: این آمار در سال 95  به سه هزار و 400 مورد پیشگیری از خودکشی کاهش یافته که برنامه‌های مشاوره‌ای نیز برای این موضوع اجرا می‌شود .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.