بهلول تکلوی روز چهارشنبه افزود: در سال گذشته نیز از طریق شرکت پشتیبانی امور دام و اتحادیه دامداران استان و با معرفی مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان های استان اقدامات خوبی برای افزایش تولیدات و محصولات دام و طیور ، تغذیه مناسب و سالم و حمایت از دامداران و مرغداران استان انجام شد.
او گفت: در این مدت 19 هزار و 300 تن سبوس گندم ، 6 هزار و 500 تن ذرت ، سه هزار و 500 تن کنجاله سویا و 14 هزار و 900 تن جو بین متقاضیان زیر بخش دام و طیور استان توزیع و پخش شد.
تکلوی افزود: این حمایت می تواند نوید بخش استمرار امنیت تامین نهاده های دامی باشد که تولید کنندگان این بخش با خاطری آسوده نسبت به تولید پایدار اقدام کنند تا هم در عرصه کشوری و هم در بازار جهانی به تولید محصولات با محوریت صادرات ارز آور روی آورده و به موفقیت اقتصادی در بخش دام و طیور برسند.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، وی کلید اصلی توسعه بخش امور دام استان را بازدهی واحدهای تولیدی صنعتی دانست و اظهار کرد: تولید محصول به تنهایی کافی نیست بلکه باید این تولید در مقایسه با هرینه ها و منابع مصرفی آن مورد توجه قرار بگیرد.
استان اردبیل با بیش از پنج میلیون واحد دامی و مراکز تولید همچون مراکز متعدد پرورش دام و طیور ، وجود 2 مجتمع عظیم کشت و صنعت و دامپروری مغان ، کارخانه های متعدد خوراک دام و طیور ، سه باب کشتارگاه صنعتی دام و پنج باب کشتارگاه صنعتی طیور یکی از استان های مهم این بخش در رشد اقتصادی کشور است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.