به گزارش ایرنا ، مهدی احمدی روز سه شنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات هلال احمر نیر افزود: امسال برنامه ریزی شده تا داوطلبان و اعضای جمعیت هلال احمر برای تحقق اهداف چندگانه این مجموعه سازماندهی شوند.
او پیشگیری ، آموزش‌ و فرهنگ ‌سازی برای مقابله با بحران را از وظایف جمعیت هلال ‌احمر دانست و گفت: مدیریت زمان در موقع بحران بسیار مهم است و این آمادگی ‌ها باید از قبل وجود داشته باشد زیرا تاخیر در مدیریت بحران خسارت ‌های جبران‌ ناپذیری بر جای می‌ گذارد.
احمدی همچنین از اجرای طرح خادم (خانواده آماده در مخاطرات) در شهر نیر خبر داد و افزود: طرح خادم برای یک هزار و 234 خانوار شهر نیر در حال اجراست که 2 مرحله آن اجرایی شده و مرحله سوم آغاز بکار کرده است.
وی گفت: این طرح در 12 مرحله برای آموزش خانواده‌ ها در منازل اجرا می شود.
رئیس جمعیت هلال احمر نیر هم در این جلسه با اشاره به آغاز هفته هلال احمر گفت: در این هفته علاوه بر افتتاح کانون دانشجویی هلال احمر در دانشگاه پیام نور و برگزاری مانور اضطراری در روستای مجید آباد ، شهرستان نیر میزبان برگزاری مسابقات رفاقت مهر جمعیت هلال احمر استان به مدت 2 روز خواهد بود.
عسگر فرجی افزود: جمعه گذشته با برپایی ایستگاه سلامت در محل مسجد جامع شهر نیر از 150 نفر از اقشار مختلف مردم و نمازگزاران تست قند خون و تست فشار خون گرفته شد.
فرجی گفت: در این ایستگاه بروشورهای مربوط به کمک‌ های اولیه ، ذکر ایام هفته ، ایمنی و سلامت مسافران هنگام رانندگی و اقدامات ضروری در مواجهه با خطرات طبیعی به اقشار مختلف مردم و نمازگزاران توزیع شد.
وی بر لزوم همکاری مسوولان برای تکمیل اردوگاه شهدای امدادگر هلال احمر نیر تاکید کرد.
شهرستان نیر در 30 کیلومتری جنوب اردبیل و در مسیر جاده ترانزیتی استان های اردبیل و آذربایجان شرقی قرار دارد.
استان اردبیل جز 10 استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می رود و هر از گاهی بروز حادثه هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت ها و تلفات های زیادی بر جای می گذارد.
خبرنگار: شهرام اصالت ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7116/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.