به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز دوشنبه در جلسه توجیهی نامزدهای پنجمین دوره از انتخابات شهر و روستای خلخال و در جمع نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای خلخال ، کلور و هشجین این شهرستان افزود: از این تعداد 57 نفر برای شورای اسلامی شهر خلخال ،21 نفر برای شهر هشجین مرکز بخش خورش رستم و 13 نفر نیز برای انتخاب در شورای اسلامی شهر کلور مرکز بخش شاهرود این شهرستان پای به میدان رقابت انتخاباتی گذاشته اند.
رییس هیات اجرایی انتخابات خلخال با بیان اینکه تلاش دست اندرکاران برگزاری انتخابات برگزاری سالم آن و حفظ و حراست از آرای ملت با تمام وجود است گفت: همزمانی 2 انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اهمیت برگزاری این دوره از انتخابات در روز 29 اردیبهشت امسال را دو چندان کرده است.
او افزود: انتظار می رود تمام نامزدهای حاضر در صحنه انتخابات با رعایت اصل اخلاق انتخاباتی ، داشتن اطلاعات مورد نیاز از قوانین جاری مربوط به انتخابات ، پرهیز از تخریب همدیگر ، رعایت مصالح انقلاب و نظام اسلامی ، توجه به خطوط قرمزها و دعوت از مردم برای حضور حداکثری در پای صندوق های رای زمینه را برای برگزاری انتخابات سالم ، پرشور و با نشاط آماده کنند.
دادستان عمومی و انقلاب خلخال نیز در این جلسه از تشکیل 2 شعبه ویزه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادسرا و دادگستری این شهرستان خبرداد.
علی نباتی گفت: شعبه اول دادیاری در محل دادسرا و شعبه دوم دادگاه کیفری در دادگستری خلخال به صورت شبانه روزی به تخلفات تبلیغاتی و انتخاباتی نامزدهای این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای این شهرستان رسیدگی خواهد کرد.
وی با دعوت از همه نامزدهای شورای اسلامی شهرهای مختلف خلخال به رعایت اخلاق انتخاباتی گفت: تهمت ، توهین ، افترا ، اهانت و گرفتن رای با استفاده از روش های یاد شده جرم ، گناه و تخلف محسوب شده و افرادی که در تبلیغات انتخاباتی خود مرتکب چنین جرایمی شوند متخلف شناخته شد و تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.