به گزارش ایرنا ،بهزاد ستاری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در سال 94 تعداد واحدهای مسکونی تحویل داده شده به مددجویان بهزیستی در استان اردبیل 67 واحد بود که با تلاش فراوان پارسال این تعداد به 80 واحد مسکونی رسید.
وی اظهار کرد: برای مدد جویان در مناطق شهری 300 میلیون ریال و در مناطق روستایی هم 180 میلیون ریال برای ساخت مسکن از طرف بهزیستی کمک می شود.
وی بیان کرد: اشتغال و توانمند سازی مددجویان یکی از الویت های سازمان است و در این راستا سال گذشته در مجموع برای یکهزار و 129 نفر از افراد تحت پوشش در استان زمینه اشتغال فراهم شد.
وی از بستری شدن سه هزار نفر در کمپ های ترک اعتیاد استان خبر داد و اضافه کرد: در 11 کمپ ترک اعتیاد فعال استان 2 هزارو 500 نفر درمان سرپایی شدند.
وی ادامه داد:سصال گذشته 241 تیم مردم نهاد برای 280 هزار نفر در استان راهنمایی ها و مشاوره های لازم را برای پیشگیری از اعتیاد ارائه دادند.
ستاری از غربالگری شنوایی 24 هزار نوزاد در سال گذشته خبر داد و گفت: استان اردبیل در غربالگری تشخیص و مداخله شنوایی با 92 درصد پوشش جمعیت کودکان استان رتبه دوم را در کشور داراست.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل افزود: در طرح پیشگیری از تنبلی چشم هم پارسال 64 هزار نفر از کودکان بین سه تا شش سال در استان غربال شدند که نسبت به پارسال 3.5 درصد افزایش نشان می دهد.
وی اظهار کرد: در سال 94 مجموع کمک های نقدی و غیر نقدی خیرین به مددجویان بهزیستی استان 50 میلیارد ریال بود که این رقم در سال 95 با بیش از 30 درصد افزایش به 65 میلیارد ریال رسید.
خبرنگار: نعمت محسن زاده**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
6130/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.