عدیل سروی روز چهارشنبه افزود: در سال زراعی 95 - 94 میزان غرامتی که از بابت خسارت حوادث غیرمترقبه به باغداران ، زارعان و دامداران استان وارد شد 270 میلیارد ریال بود.
او گفت: در سال زراعی جاری نیز میزان غرامت به 10 میلیارد ریال رسید که تمام این خسارت ها بصورت تمام و کمال در ماه جاری به بیش از 21 هزار نفر از زارعان آ باغداران و دامداران استان پرداخت شد.
او با قدردانی از پیگیری های جدی استاندار اردبیل و صندوق بیمه محصولات کشاورزی اظهار کرد: عمده خسارت وارده در باغ های میوه اتفاق افتاده بود که میزان غرامت پرداختی به آنها 170 میلیارد ریال بود.
سروی افزود: در بخش زراعت نیز میزان غرامت پرداختی به 35 میلیارد ریال رسید و در بخش امور دام نیز میزان غرامتی که در 2 سال گذشته به آنها پرداخت شد 10 میلیارد ریال بود.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، وی در ادامه سخنان خود از بهره برداران ، کشاورزان ، دامدران و باغداران استان خواست با بیمه بموقع محصولات کشاورزی ، باغی و دامی خود میزان خسارت وارده را به حداقل ممکن رسانده و در صورت بروز حوادث غیر مترقبه از تسهیلات و تمهیدات صندوق بیمه محصولات کشاورزی بهره مند شوند.
استان اردبیل جز 10 استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می رود و هر از گاهی بروز حادثه هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت ها و تلفات های زیادی بر جای می گذارد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.