مجید خدابخش روز چهارشنبه در بازدید از اراضی پایاب سد خداآفرین با اشاره به اینکه 62 هزار از مراتع ملی شهرستان های بیله سوار و پارس آباد به سیستم آبیاری نوین تبدیل خواهد شد، افزود: طرح بزرگ پایاب سد خداآفرین یکی از سرنوشت سازترین طرح های ملی و منطقه ای کشور است که با اختصاص یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی در راستای مهار آب های مرزی در شهرستان های شمالی استان اردبیل اجرا می شود.
او اظهار کرد: در 2 سال اخیر 9 هزار و 400 میلیارد ریال در حوزه آب و خاک برای تکمیل اراضی پایاب سد خداآفرین در حوزه شهرستان های بیله سوار و پارس آباد هزینه شده است.
وی افزود: امسال نیز هفت هزار میلیارد ریال اعتبار به اراضی پایاب سد خداآفرین اختصاص خواهد یافت.
خدابخش گفت: سه هزار و 100 نفر در اراضی پایاب سد خداآفرین با یک هزار دستگاه ماشین آلات در دو نوبت مشغول فعالیت و تکمیل این پروژه ملی هستند و با اتمام این پروژه برای 26 هزار نفر در این اراضی اشتغال فراهم خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه صرف کشاورزی کافی نیست و باید کشاورزی در اختیار صنعت باشد افزود: توسعه و صادرات محصولات کشاورزی یکی از محورهای سیاست های اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری است و الگوهای کشت باید به صورت علمی مدیریت و تغییر کند و به سمت کشت محصولات پربازده با ارزش افزوده بالا حرکت کنیم.
به گزارش ایرنا، استاندار اردبیل در ادامه در بازید از عملیات زهکشی ناحیه یک مغان در حوزه شهرستان بیله سوار گفت: حدود 10 هزار هکتار از اراضی زهدار در شهرستان های بیله سوار و پارس آباد شناسایی شده و عملیات زهکشی در این مناطق انجام می شود.
وی تشریح کرد: عملیات زهکشی سه هزار و 400 هکتار از اراضی شهرستان بیله سوار با اعتبار 74 میلیارد ریال از سال 94 آغاز شده ، تاکنون یک هزار و 500 هکتار از این اراضی زهکشی و تکمیل شده و تا پایان امسال تمام اراضی زهدار بیله سوار زهکشی خواهد شد.
استاندار اردبیل همچنین در بازدید از فاز دوم محوطه در حال تکمیل پایانه مرزی بیله سوار گفت: برای تکمیل این پروژه 127 میلیارد ریال اختصاص یافته ، این پروژه با 90درصد پیشرفت فیزیکی و در مساحت 6 هکتار در هفته دولت امسال افتتاح خواهد شد.
وی افزود: پایانه مرزی بیله سوار جز 24 پایانه مرزی کشور و یکی از 2 پایانه مرزی فعال با کشور جمهوری آذربایجان و کشورهای حوزه قفقاز جنوبی و مرکزی است و بیشترین اعتبارات در راستای توسعه پایانه مرزی بیله سوار در طول دولت تدبیر و امید بوده است.
همچنین با حضور استاندار اردبیل پروژه آبیاری تحت فشار مشارکتی در روستای بابک بخش مرکزی بیله سوار در زمینی به مساحت 45 هکتار و با اعتبار پنج میلیارد ریال و با اشتغال زایی 14 نفر افتتاح شد که 85 درصد سهم اعتبارات توسط دولت و 15 درصد نیز توسط بهره برداران انجام شده است.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.