به گزارش ایرنا محمد حسن شاهنده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این مدت این صندوق برای رفع نیازهای ضروری افراد جامعه و کمک به مزدوجین بیش از 158 میلیارد ریال به 2 هزار و 900 نفر پرداخت کرده است.
او گفت: این صندوق امسال از کارآفرینان و تولید کنندگان در حوزه اشتغال شهری و روستایی ، محرومیت ‌زدایی و رونق تولید در مسیر اقتصاد مقاومتی به طور ویژه حمایت می کند.
وی حمایت از کشت بادام زمینی در روستای برندق خلخال را نمونه ای از طرح های اجرا شده در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: جلوگیری از مهاجرت روستاییان و اقتصادی کردن روستاهای دارای پتانسیل و برای تحقق شعار هر روستا یک محصول و هر خانه یک کارخانه در مناطق مختلف استان با جدیت دنبال می شود.
او اظهار کرد: با توجه به بررسی های انجام شده و تایید سازمان جهاد کشاورزی و وجود شرایط مساعد آب و هوایی در شهرستان خلخال کشت بادام زمینی در روستای برندق به صورت خوشه ای توسط صندوق مورد حمایت مالی قرار گرفته و به 110 خانوار روستایی 11 میلیارد ریال تسهیلات برای کشت و تولید بادام زمینی پرداخت شد.
شاهنده همچنین حمایت از خدمات مرتبط با صنعت حمل و نقل پایانه مرزی شهرستان بیله سوار را از دیگر برنامه های صندوق در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی ذکر کرد و افزود: پایانه مرزی بیله سوار جز فعال ترین پایانه های مرزی کشور است و روزانه حدود یک هزار و 500 تبعه آذری از گمرک بیله سوار تردد می کنند.
وی گفت: این صندوق تفاهم نامه ای به مبلغ 15 میلیارد ریال با شرکت هادی سیر بیله سوار منعقد و برای عملیاتی کردن آن ناوگان حمل و نقل پایانه مرزی شهرستان بیله سوار را با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت ساماندهی و تجهیز کرد.
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل شناسایی و راه اندازی طرح های گردشگری و بوم گردی ، تجهیز رستوران ها و تالارهای بین راهی ، حمایت از تولید محصولات کشاورزی و روستایی ، توانمندی سازی زنان روستایی فعال ، ساماندهی خودروهای فرودگاهی ، حمایت از کشت محصولات گلخانه ای ، پرورش انواع آبزیان و طیور محلی ، حمایت از واحدهای تولیدی اشتغال زا و پشتیبانی از طرح های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری را از اولویت برنامه های این صندوق در سال جاری ذکر کرد.
او همچنین از شناسایی ، ساماندهی و حمایت مالی از زنجیره های تولید کالا و خدمات کسب و کار در حوزه طراحی ، تامین مواد اولیه تا بازار در قالب کسب و کارهای خرد بویژه در مناطق روستایی ، برند سازی جدید و توسعه کسب و کارهای بازار محور، حمایت از خوشه های کسب و کار و تکمیل زنجیره های تولید و پشتیبان های کسب و کارهای خرد و کوچک ، توسعه نهادهای تامین مالی خرد با ایجاد صندوق های خرد محلی و انجام مطالعات و اجرایی سازی طرح تکاپو (طرح توسعه کسب وکار و اشتغال پایدار) در استان خبر داد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.