سید حمید کلانتری شنبه در آیین گرامیداشت روز کارگر در اردبیل افزود: در استان اردبیل نیز 22 هزار شغل ایجاد شده و این روند در کشور نشان می دهد که کارها در جهت رونق در حال حرکت است.
وی بیان کرد: در این مدت با اقدام های انجام یافته فضای کسب و کار بهبود یافته و رتبه کشور از 150 به 120 ارتقا یافته اما این امر برای دولت تدبیر و امید راضی کننده نبوده وباید این رتبه تا 60 ارتقا یابد.
وی به اهمیت تعاونی ها در ایجاد زمینه های شغلی اشاره کرد و افزود: در کشور 95 هزار تعاونی فعال وجود دارد و این میزان همچنان باید افزایش یابد تا زمینه کسب و کار و اشتغال بیشتری در کشور ایجاد شود.
کلانتری توجه دولت به مسایل کارگری را مورد اشاره قرارداد و بیان کرد: با اینکه نرخ تورم در کشور 10 درصد بود اما میزان افزایش حقوق کارگری بالاتر از نرخ تورم و 14 درصد شد و این نشان از توجه دولت به قشر زحمتکش کارگری می باشد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه استان اردبیلی نیز در این آیین از ایجاد 22 هزار شغل در استان در سه سال گذشته خبر داد و گفت: 13 هزار و 125 نفر از این تعداد توسط بخش خصوصی ، پنج هزار و 342 نفر در بخش تعاون و سه هزار و 752 نفر نیز از طریق مشاغل خانگی صاحب کار شده اند.
قاسم رحیمی بیان کرد: هم اکنون 98 هزار کارگر بیمه شده در استان اردبیل وجود دارد.
او اضافه کرد: در سال گذشته با تزریق 2 هزار و 500 میلیارد ریال به واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال در استان سه هزار و 500 شغل تثبیت شده و برای 300 نفر نیز زمینه شغلی جدید ایجاد شد.
در این آیین از کارگران و کارفرمایان نومنه استان اردبیل تجلیل شد.
خبرنگارو انتشار : سیفعلی موسی زاده
6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.