عدیل سروی روز شنبه در جلسه ستاد آبیاری تحت فشار دشت اردبیل افزود: در این مدت در راستای اجرای سیاست الگوی کشت و استفاده بهینه از منابع آبی 38 مورد کلاس آموزشی کوتاه مدت و سه مورد برنامه رادیویی آموزشی برای افزایش مشارکت کشاورزان برای اجرای آبیای تحت فشار برگزار شد.
او گفت: پنج هزار و 300 هکتار از اراضی مستعد اجرای آبیاری بارانی شناسایی و تقاضای چهار هزار هکتار از اراضی خرد در مرحله طراحی و اجراست که از این میزان 500 هکتار اجرا شده و یک هزار و 300 هکتار در دست اجرا است.
وی افزود: علاوه بر اراضی خرد یاد شده به میزان چهار هزار و 200 هکتار در قالب پنج پروژه عمرانی که سه مورد از آنها شامل اراضی پایاب سد گیلارلو به مساحت 630 هکتار ، تعاونی قزل سنبل جعفر آباد به مساحت 1000 هکتار و تعاونی اسماعیل کندی به مساحت 700 هکتار در حال اجراست و اراضی تعاونی تولیدی بوسجین شهرستان نیر و کشت و صنعت پارس در مراحل نهایی برای عملیات اجرایی است.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، سروی همچنین با اشاره به اولویت اجرای طرح های آبیاری تحت فشار اظهار کرد: اعتباری که برای اجرای پروژه های آبیاری تحت فشار در استان در نظر گرفته شده 330 میلیارد ریال است که با توجه به تصویب 24 میلیارد ریال اعتبار ریالی و 300 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی هیچ محدویت اعتباری ندارد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.