محمد حسنی روز چهارشنبه افزود: با وجود تلفات کلنی های زنبور عسل در جریان زمستان گذرانی و خسارت 30 درصدی در اثر شرایط بد آب و هوایی که برآورد ریالی خسارت وارده بیش از 6 میلیارد ریال است زنبورداران فعالیت بهاره خود را برای آماده کردن کندوها از جمله ضد عفونی کرد ، شست و شوی کندوها ،مبارزه با کنه واروا و سایر بیماری ها و تغذیه بهاری آنها آغاز کرده اند.
او گفت: با افزایش جمعیت کلنی های زنبور عسل بوسیله تکثیر طبیعی و مصنوعی کلنی ها و افزایش تعداد کلنی ها نسبت به تولید بیشتر در سال 96 اقدام کنند پیش بینی می شود تولید عسل در این شهرستان در پایان سال به 140 تن در سال برسد که 10درصد نسبت به سال 95 افزایش خواهد یافت.
حسنی افزود: زنبورداران شهرستان نمین که برای زمستان گذرانی به شهرستان های استان گیلان و شمال استان اردبیل شهرستان های پارس آباد و بیله سوار مهاجرت کرده اند در حال برگشت به مبدا خود در شهرستان نمین هستند.
امسال افراد شاغل ثابت در زنبورستان های شهرستان نمین با 10 نفر اشتغالزایی در سال جدید به 135 نفر می رسد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی نمین ، وی اظهار کرد: در سال های اخیر بواسطه آموزش های فنی و حرفه ای و ترویجی و همچنین با توجه به علاقه جوانان منطقه برای فعالیت در زمینه زنبورداری بخاطر شرایط مساعد کلیمایی در بخش عنبران و منطقه ویلکیج جنوبی امید می رود صنعت زنبور داری بدلیل استعدادهای بالقوه در این مناطق توسعه یابد.
نمین در 30 کیلومتری شرق اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.