مجید خدابخش روز چهارشنبه در حاشیه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با تصویب این طرح مهمترین وبزرگترین گام برای تشکیل بندر خشک اصلاندوز برداشته شد که با اجرای آن تحول عظیمی در منطقه مغان ایجا د خواهد شد.
وی اضافه کرد: گمرک اصلاندوز به مدت 18 سال راکد شده بود که بعد از این مدت در دولت تدبیر وامید مقدمات لازم برای تبدیل آن به مرز ریلی فراهم واکنون شاهد تصویب آن در هیات دولت بعنوان مرز خروجی رسمی ریلی کشور هستیم.
وی با بیان اینکه طرح مذکور در پروتکل کمیسیون همکاری های اقتصادی دو کشور ایران وآذربایجان به امضارسیده است، افزود: این طرح در سفر الهام علی اف به تهران در اسفند ماه سال 95 نیز در پروتکل همکاری های 2 کشور به امضا رسید.
استاندار اردبیل از احداث پل بر روی رودخانه ارس در اصلاندوز خبر داد وگفت: برای طراحی این پل باید مشاور مطالعات لازم جهت اجرا را انجام دهد.
خدابخش همچنین با اشاره به اجرای طرح بندر خشک در اصلاندوزافزود: بخش خصوصی در راستای عملیاتی شدن این اقدام به سرمایه گذاری جهت ساخت انبار وسردخانه خواهد کرد.
وی افزود:احداث پایانه ها وساختمان های ادرای هم در مکان مورد نظر ضروری است که باید اقدام لازم در این مورد هم عملیاتی شود.
استاندار اردبیل افزود: تصویب این مهم در در هیات دولت استان اردبیل را از بن بست خارج کرده وزمینه صاردات محصولات تولیدی به کشورهای همسایه را مهیا می سازد.
استان اردبیل 380 کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان دارد، بخش اصللاندوز مغان از توابع شهرستان پاس آباد مغان در شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری اذربایجان واقع است.
خبرنگار:یعقوب شاددل** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/7110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.