به گزارش ایرنا ، احمد ناصری روز سه شنبه در نهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز خلخال افزود: در سال گذشته 764 فرهنگی در مناطق مختلف استان بازنشسته شدند و با تمهیدات انجام شده از سوی دولت و تامین اعتبار مورد نیاز ، بازنشستگان فرهنگی سال 95 این استان در روزهای آینده پاداش پایان خدمت خود را دریافت می کنند.
وی گفت: در سال گذشته نیز بیش از 500 میلیارد ریال از سوی دولت به پرداخت بدهی معوقه فرهنگیان استان اردبیل تخصیص یافت و با پرداخت این اعتبار به فرهنگیان طلبکار تمام بدهی آموزش و پرورش استان به فرهنگیان تسویه شد.
وی اختصاص 120 هزار میلیارد ریال برای توسعه فضاهای آموزشی در کشور و نیز اضافه شدن پروژه های آسفالت و بهسازی محیط مدارس به لیست طرح های عمرانی دستگاه های اجرایی را از جمله دستاوردهای برنامه ششم توسعه و نیز برنامه بودجه سال 95 کشور برای آموزش و پرورش ذکر کرد.
او اظهار کرد: با این کار بسیاری از مشکلات کمبود فضای آموزشی و مشکل نبود اعتبار برای بهسازی و آسفالت محیط بیشتر مدارس شهری روستایی استان اردبیل برطرف خواهد شد.
سخاوت بیرامی ، مدیر آموزش و پرورش خلخال نیز در این جشنواره با بیان اینکه بیشتر مدارس خلخال فرسوده شده و عمر مفید خود را از دست داده اند گفت: در حال حاضر از 134 باب مدرسه موجود منطقه آموزش و پرورش خلخال عمر تنها هفت باب مدرسه زیر 10 سال است.
وی اظهار کرد: عمر ساختمان 22 مدرسه خلخال نیز بالای 50 سال بوده و در حالی که عمر دبیرستان دخترانه سمیه شهر 69سال و عمر دبستان دخترانه شاهد شهید فرامون نیز 58 سال است بیش از 400 دانش آموز در زیر سقف های لرزان این مدارس مشغول به تحصیل هستند.
همچنین بمناسبت گرامیداشت سالروز مبعث پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) برنامه های شاد و متنوعی از جمله موسیقی زنده اجرا شد.
شهرستان خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.