آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: یکی از ارکان مهم نظام و انتخابات، شورای نگهبان است و این شورا با رای قاطع این ملت به قانون اساسی، به تصویب ملت رسیده و لذا بی اعتنایی به حکم شورای نگهبان بی اعتنایی به حرمت و شأن ملت است.
وی با بیان اینکه ، انتخابات نعمت بسیار بزرگ خداوند بر ملت ماست، اظهارکرد: این نعمت در اثر خون شهیدان و قیمت بسیار سنگین به دست ما رسیده است. ملت ما از طریق انتخابات در مدیریت کشور حضور دارد.
وی با اشاره به اینکه ملت ما می تواند از طریق انتخابات نوع سلیقه سیاسی، مدیریتی و اقتصادی را انتخاب کند بیان کرد: طبعاً مسئولیت هرگونه موفقیت و یا عدم موفقیت در وهله اول به خود مردم عائد خواهد بود و لذا شایسته است در انتخابات شرکت کنند و از این فرصت طلایی که نظام فراهم کرده، استفاده کنند.
او تاکید کرد که هرکس در انتخابات شرکت نکند و از حق مسلم خود چشم پوشی کند، فرصت طلایی خودش را به دیگران واگذار می کند. یک انسان متعهد نمی گذارد دیگران برای او سرنوشت تعیین کنند.
خطیب جمعه اردبیل ادامه داد: انتخابات نعمت بسیار بزرگی در مسیر حاکمیت ملی است و شکر این نعمت، شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح از مسیر اصلح است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل همچنین به آغاز تبلیغات ریاست جمهوری اشاره کرد وگفت: طرفداران دقت کنند از گناه بی قانونی غدر و حیله، زیرپاگذاشتن منافع ملی و مصالح کلان کشور، سیاه نمایی و ناکارآمد نشان دادن نظام، ایجاد اختلاف و شکاف بین شهرها یا در بین اهالی یک شهر و دادن رأی از روی تعصب، قبیله گرایی یا جناح بازی اجتناب کنند و مخصوصا در انتخابات ریاست جمهوری به معیارهای اصلحیت، توجه کنند.
آیت الله عاملی افزود: دادن سکان کشور به مدت چهار سال به یک فرد و سلیقه بسیار امر مهمی است، چهار سال زمان کمی نیست، یک کشور در اثر مدیریت چهار ساله می تواند، اوج بگیرد یا زمین بخورد، اقتصاد ما دردهای مزمنی دارد که باید توسط افراد و مجموعه های متخصص در اسرع وقت معالجه و اقتصاد کشور از اساس معماری شود.
وی ازشهروندان استان خواست خودشان سلامتی انتخابات را تضمین کنند و بر بی طرفی مسئولان و رعایت و عدم استفاده از امکانات بیت المال در انتخابات به نفع شخص و یا جریانی تاکید کرد.
امام جمعه اردبیل همچنین با اشاره به دوم اردیبهشت روز تأسیس سپاه پاسداران در سال 1358 گفت: این مجموعه عظیم، انقلاب اسلامی را از هر خطری بیمه کرده است. این مجموعه در عرصه نظامی، علمی و اقتصادی خدمت بی نظیری به کشور اسلامی نموده و غرور مقدس ملت ما را احیاء کرده است، هر کجا خطری نظام را تهدید کرده، سپاه با تمام توان در آنجا حاضر شده است.
وی در این خصوص افزود: قرارگاه خاتم الانبیاء در محاصره اقتصادی خدمات محیرالعقولی انجام داده است. این مجموعه با ساخت سد، نیروگاه، کشتی های غول پیکر، سکوهای بسیار حساس نفتی روی دریا، اسلحه های مدرن، هواپیما، موشک، پهپاد، قطعات حساس ماشین های صنعتی، پالایشگاه، پتروشیمی، خودروهای نظامی و... خار چشم محاصره کنندگان اقتصادی شده است.
آیت الله عاملی ادامه داد: در آخرین اقدام، قرارگاه خاتم الانبییاء (ص) از سامانه مدرن بازرسی کانتینرهای ایران که قابلیت تصویر برداری پر سرعت و آنی از کامیون ها، کانتینر ها و نمایش محتویات بار به اپراتور را داشته امکان بازرسی و کنترل کالاها را بدون بازکردن کانتینر ها و در کمترین زمان ممکن فراهم کرده و حجت را بر دولتی ها جهت ممانعت از کالای قاچاق فراهم کرده است.
وی از مسئولین استانی که زمینه سرمایه گذاری عظیم قرارگاه خاتم الانبیاء در نیروگاه را فراهم کرده اند، تشکر کرد.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها نیز گفت: این هفته وزیر خارجه آمریکا و رئیس مجلس آن کشور به طور مفصل بر علیه ایران رجزخوانی کردند و می خواهند با تهدید از ما امتیاز بگیرند. در برابر آنها خواهش و تمنّا کارساز نبوده و احتیاج به عکس العمل حماسی است.
امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها به مناسبت هفته سلامت از دست اندرکاران امور سلامت استان تشکر و از دولت به خاطر طرح سلامت و تسهیل ویژه در هزینه درمان تشکر کرد.
وی همچنین از مسئولان استانی که زمینه سرمایه گذاری عظیم قرارگاه خاتم الانبیاء در نیروگاه سبلان اردبیل را فراهم کرده اند، تشکر کرد.
خبرنگار: مسعود وسیله ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/6019
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.