به گزارش روز جمعه ایرنا،فرهاد عبدالعلی پور در بازدید اعضای شورای تامین شهرستان نمین از روند بازسازی و مرمت روستای هدف گردشگری عنبران علیا افزود: فاز اول این طرح تا کنون 55 درصد رشد فیزیکی داشته است.
وی بیان کرد: برای تکمیل فاز اول احیای بافت با ارزش روستای عنبران علیا بالغ بر 10 میلیارد ریال دیگر نیز پیش بینی شده که در صورت تخصیص تا پایان سال به بهره برداری کامل می رسد.
وی گفت: در روستای عنبران علیا سه هزار متر مربع سنگ فرش،614 متر دیواره ساحلی،252 پلکان سنگی،300 متر آبراه و کانال سنگی و 30 متر فضای ویژه اجرایی شده است.
عبدالعلی پور اظهار داشت: روستای عنبران علیا در شمالی ترین نقطه بخش عنبران در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است که به علت کوهپایه ای بودن و حالت پلکانی خانه‌های روستا همچون ماسوله گیلان ویژگی منحصر به فردی در استان دارد و طبق برنامه ریزی ها به عنوان روستای هدف گردشگری در شهرستان نمین طراحی و معرفی خواهد شد.
در این روستای تاریخی که قدمت چهار هزار ساله از آثار باستانی به دست آمده از آن تخمین زده شده به همت بنیاد مسکن شهرستان نمین و با هدف حفظ بافت سنتی و با ارزش روستا طرحی در جهت حفظ این آثار از چند سال پیش آغاز شده است.
ساکنان این روستا برادران اهل تسنن هستند.
عنبران علیا در بخش عنبران از توابع شهرستان نمین در شرق اردبیل واقع است.
خبرنگار: ساسان رحمتی ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/7120
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.