به گزارش خبرنگار ایرنا؛ دولت لطفی روز پنجشنبه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران افزود: برای ساخت این مدارس حدود 70 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی اظهار کرد: امسال نیز خیرین در مجموع 29 طرح مذرسه سازی با 129 کلاس در دست اجرا دارند که پیش بینی می شود همه آنها در طول سال به بهره برداری برسد.
وی بیان کرد: از شروع بکار مجمع خیرین مدرسه ساز در استان اردبیل تاکنون 352 مدرسه با یکهزارو 398 کلاس درس در سطح استان توسط خیران ساخته شده است.
وی با اشاره به اینکه استان اردبیل در ساخت مدارس توسط خیرین در کشور جز استانهای پیشرو است، اضافه کرد: غیر از ساخت مدارس؛ خیران در مقاوم سازی و محوطه سازی مدارس، تجهیز مدارس و ساخت کتابخانه هم کمک می کنند به طوری که تاکنون کتابخانه ای در شهرستان خلخال توسط خیری ساخته شده و تجهیز کتاب هم شده است.
لطفی گفت: سال گذشته تعهدات خیرین مدرسه ساز در استان اردبیل 91 میلیارد و 800 میلیون ریال بوده است که بیش از 50 درصد این تعهدات عملی شده است و امیدواریم امسال استقبال خیرین بیشتر از سنوات گذشته باشد.
وی یکی از مشکلات و کمبود مدارس را مناطقی عنوان کرد که مسکن مهر احداث شده است و بیان کرد: البته گام های خوبی در این مدت برای رفع این مشکل برداشته شده به طوری که پارسال در شهرستان پارس آباد در منطقه ای که مسکن مهر احداث شده مدرسه ای در سه طبقه با هزینه 28 میلیارد ریال به بهره برداری رسید و مدارسی هم در مسکن مهر پیله سحران و شام اسبی اردبیل به بهره برداری رسید.
وی اضافه کرد: احداث مدارس در مسکن مهر شهرستانهای مشگین شهر، نمین و خلخال شروع شده و در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه برای دانش آموزان ساکن در مسکن مهر استان حدود 290 کلاس درس نیاز است، ادامه داد: خیرین نیز احداث مدارس در مسکن مهر شهرک پنج آذر و شهرک مخابرات اردبیل را شروع کرده اند.
لطفی گفت: در سال 95 برای تجهیز مدارس استان اردبیل اقلامی به ارزش 27 میلیارد ریال توزیع شد که کامپیوتر، میز و صندلی، دستگاههای کپی و تکثیر و دوربین از جمله اقلام توزیع شده در بین مدارس استان است.
مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل از ایزوگام کردن بام مدارس استان در سال گذشته به متراژ 207 هزار متر مربع خبر داد و افزود: برای انجام این کار در مجموع 13 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون یکهزارو 408 کلاس درس در استان اردبیل تخریب، بازسازی و مقاوم سازی شده است، اظهار کرد: از کل مدارس استان 61 درصد آنها دارای استحکام بوده و استانداردهای لازم را دارد و برای 39 درصد باقیمانده نیز برنامه ریزی صورت گرفته است تا در طول اجرای برنامه ششم توسعه مقاوم سازی شود.
وی اعتبار تخصیصی برای استاندارد سازی سیستم حرارتی مدارس استان را سالانه 80 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در سه سال اخیر سیستم حرارتی یکهزار و 27 مدرسه در استان با اعتباری بیش از 200 میلیارد ریال استاندارد سازی شده است.
خبرنگار: نعمت محسن زاده
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.