به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حسین پیرموذن ظهر امروز در جلسه ستاد راهبردی مدریت اقتصاد مقاومتی اردبیل اظهار داشت: با راه‌اندازی واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی 35 درصد محصول تولیدی سیب‌زمینی در اردبیل به فراورده‌های خوراکی تبدیل می‌شود که این امر علاوه بر حل مشکلات و دغدغه فروش محصول سیب‌زمینی گام مهمی در اشتغال و اقتصاد منطقه خواهد بود.

وی با بیان اینکه استان اردبیل یکی از قطبهای مهم تولید سیب‌زمینی است، تصریح کرد: متاسفانه در چند سال گذشته این محصول به صورت خام از منطقه خارج شده که این امر برای منطقه هیچ تاثیر مثبتی نداشته است.

پیرموذن از حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای راه‌اندازی صنایع تبدیلی محصول سیب‌زمینی در اردبیل خبر داد و افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال کارخانه فرنچ فرایز در اردبیل راه‌اندازی می‌شود که ظرفیت تبدیل 60 هزار تن محصول سیب‌زمینی را دارد و به مرور زمان فعالیت تولیدی این کارخانه افزایش می‌یابد.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل از حضور صادرکنندگان برای سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی محصول سیب‌زمینی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه ظرفیت استان اردبیل در تولید سیب‌زمینی بسیار بالاست می‌توانیم در صنایع تبدیلی حرفهای زیادی را برای گفتن داشته باشیم که این امر درآمدزایی در این بخش را در منطقه متحول می‌کند.

وی بیان کرد: یکی از نیازهای اساسی در بخش کشاورزی استان راه‌اندازی انبارها و سردخانه‌های استاندارد است که انتظار داریم مسئولان مربوطه از سرمایه‌گذاران در این حوزه حمایت کنند تا در آینده شاهد استانداردسازی این مراکز در اردبیل باشیم.

در این جلسه برخی مدیران دستگاههای اجرایی استان از عملکرد خود در حوزه اقتصادی مقاومتی گزارش داده و نسبت به تحقق اشتغال و اقتصاد در منطقه راهکارهای لازم را ارائه کردند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 622859
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.