کریم خسروی روز سه شنبه در جلسه مبارزه با مواد مخدر افزود: در این مدت 12 جلسه در حوزه مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان برگزار و 66 مصوبه لحاظ و 96 درصد مصوبات نیز توسط اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر این شهرستان اجرایی شد.
وی بیان کرد: در سال گذشته 226 معتاد دارای پرونده در این شهرستان شناسایی و 102 نفر از مصرف کنندگان توسط نیروهای نظامی و انتظامی دستگیر شدند.
او با اشاره به اینکه دولت دنبال اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر به‌ عنوان یکی از سیاست ‌های اصلی خود در این زمینه است اظهار کرد: برنامه ‌هایی نیز در این زمینه از سوی دولت صورت گرفته است.
وی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در نهادینه شدن فرهنگ مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر را مهم دانست و گفت: برای اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر باید خانواده را محور اصلی قرار داد و با اجرای برنامه های آموزشی و مهارتی آنها را توانمند کرد تا خود و فرزندانشان را از بلای خانمان سوز اعتیاد آگاه کرده و نقش عمده خود را در راستای آگاهی دهی و آموزش های لازم برای مبارزه با مواد مخدر ایفا کنند.
خسروی همچنین بر لزوم فعالیت تمام دستگاه ‌های آموزشی و پیشگیری ، درمان و حمایت های اجتماعی و فرهنگی ، توسعه مشارکت‌ های مردمی و سازمان‌ های مردم ‌نهاد ، صیانت و توانمند سازی تاکید کرد.
او گفت: آموزش مهارت های زندگی بهترین واکسن پیشگیری در برابر صدمات و آسیب های خطرناک مواد مخدر برای جامعه است و خانواده ها ، مدارس ، آموزش و پرورش ، مساجد ، رسانه ها و جراید نقشی اثرگذار در ترویج آموزه ‌های دینی ، آگاه‌ سازی و اطلاع‌ رسانی دارند.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، هژیر رئیس بهزیستی شهرستان بیله سوار نیز در این جلسه گفت: پارسال چهار کارگاه پیشگیری از اعتیاد در این شهرستان برگزار ، 124نفر از یارانه درمان اعتیاد بهره مند و هشت نفر از معتادان بهبود یافته وام خوداشتغالی گرفتند.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
روزانه حدود سه هزار مسافر از طریق گمرک مرزی بیله سوار مغان بین 2 کشور ایران و جمهوری آذربایجان تردد می کنند.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.