علی دولتی‌مهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار کرد: براساس اطلاعیه‌هایی که توسط هواشناسی استان اردبیل اعلام شده بود شاهد بارشهای باران از ظهر روز گذشته تا عصر امروز بودیم که در ارتفاعات و مناطق کوهستانی این بارشها همراه با رگبار و تندبادهای لحظه‌ای 30 تا 60 کیلومتری بر ساعت بوده است.

وی با اشاره به کاهش دمای 4 تا 8 درجه‌ای در سطح استان بیان کرد: با توجه به اینکه علاوه براستان اردبیل در استانهای همجوار هم بارشها وجود داشته در برخی مواقع این بارشها به حوزه‌های آبریز و رودخانه‌های استان سرریز می‌شود که این امر سبب شده دبی آب بالا باشد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از بارش تگرگ و رگبار در مناطق بین کوثر و اردبیل در محدوده شهرستان نیر از عصر امروز خبر داد و افزود: این بارشهای رگباری مقطعی بوده و در حال حاضر متوقف شده است که با توجه به قرار گرفتن در فصل بهار و بارشها این سامانه دور از انتظار نبوده و قبلا پیش‌بینی شده بود.

دولتی‌مهر در مورد بارش برف در محور اسالم به خلخال تصریح کرد: عصر امروز در این محور شاهد رگبار برف بودیم که این امر به دنبال کاهش دمای هوا و مه بوده به طوری که بارشها در این منطقه به دلیل سردی هوا و مه‌آلود بودن منطقه منجمد و تبدیل به برف شده است.

وی از افزایش دمای هوا از فردا در سطح استان اردبیل خبر داد و گفت: در کنار افزایش دما در سطح استان اما به مقتضای شرایط فصلی بعد از ظهرها افزایش ابر و وقوع رگبار و رعد و برق در اردبیل دور از انتظار نخواهد بود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 619051
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.