به گزارش ایرنا، فرهاد سبحانی روز یکشنبه درنشستی با امام جمعه خلخال افزود: فرهنگ مقاوم سازی مسکن روستایی در خلخال نهادینه شده واهالی روستاهای این شهرستان بیشترین سهم جذب اعتبارات مقاوم سازی مسکن استان را به خود اختصاص داده اند .
وی بیان کرد: در حالی که میزان جذب اعتبارات مقاوم سازی مسکن روستایی در سایر مناطق استان اردبیل 60 درصد است این میزان در خلخال به 100 درصد رسیده است.
وی اظهار کرد: با وجود محدودیت اعتباری سال گذشته مبلغ 2 میلیارد و 100 میلیون ریال کمک مالی بلاعوض از محل اعتبارات حساب 100 امام به محریان طرح های مقاوم سازی مسکن که به علت ناتوانی مالی نتوانسته بودند طرح مقاوم سازی خود را تمام کنند، پرداخت شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان با بیان اینکه در سال گذشته خلخال به عنوان پایلوت احداث واحدهای مسکونی خیرساز محرومان انتخاب گفت:علاوه برکمک های مالی بلاعوض، سال گذشته این بنیاد با کمک مالی خیرین مسکن ساز قدام به احداث 6 واحد مسکونی محرومان کرد.
سبحانی اضافه کرد: امسال نیز عملیات احداث 20 واحد مسکونی خیر ساز محرومان در مناطق مختلف این شهرستان اجرایی شده وپس از تکمیل در اختیار خانوارهای نیازمند قرار خواهد گرفت .
در این نشست حجت الاسلام امیر رشت بری امام جمعه خلخال نیز با گرامیداشت سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: یکی از عواملی که زمینه بندگی به خداوندرا فراهم می کند بهره مندی افراد از مسکن مناسب است که این مهم با تلاش بنیاد مسکن فراهم شده است.
وی با بیان اینکه ارتقای رفاه روستایی موجب جلوگیری از مهاجرت روستائیان می شود، افزود : درسال های اخیر با اجرای طرح های هادی روستایی و نیز ارایه تسهیلات مقاوم سازی مسکن به از روند رو به رشد مهاجرت در برخی از روستاهای خلخال جلوگیری شده است.
خلخال درجنوب اردبیل و در همسایگی استان گیلان قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/7119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.