به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، احمد ناصری صبح امروز در مراسم تجلیل از دانش‌آموزان ممتاز دبیرستان دوره اول در دبیرستان امام رضا(ع) اردبیل اظهار داشت: حضور و مشارکت صمیمی و جدی اولیای دانش‌آموزان در برنامه‌های مدرسه یکی از اساسی‌ترین و کلیدی‌ترین ماموریتهای آموزش وپرورش است.

وی مشارکت اولیا را مایه دلگرمی برنامه‌ریزان آموزش و پرورش به‌ویژه عوامل اجرایی مدرسه دانست و بیان کرد: توسعه و افزایش مشارکت‌های مردمی فرصت مغتنم و مهم برای تحقق اهداف آموزش و پرورش بوده و باید تلاش کنیم تا این مشارکتها را گسترش دهیم.

ناصری با بیان اینکه مدیران مدارس برای سال آینده برنامه جامع کیفیت‌بخشی فعالیت‌های آموزشی و پرورشی تدوین کنند، افزود: پس از احصاء نقاط ضعف و قوت برنامه‌ها در شورای دبیران با مشارکت انجمن اولیاء ومربیان نسبت به اجرای آن باید اقدام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: مدیران مدارس در جریان شروع سال تحصیلی 97-96 گزارش کاملی از عملکرد مالی مدرسه را در حضور اولیای دانش‌آموزان باید طرح کنند تا دقیقا اولیا در جریان عملکرد مالی مدرسه قرار گیرند چرا که این امر زمینه‌ساز افزایش اعتماد اولیا و مشارکت آنها می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری اردبیل نیز در این جلسه همکاری و هماهنگی دو رکن اساسی تعلیم و تربیت یعنی خانه و مدرسه  را پدیده مبارکی برای ارتقای شاخصهای آموزشی و تربیتی دانست و گفت: باید متولیان امر و مسئولان آموزش و پرورش این همکاریها و مشارکتها را تقویت کنند تا این امر زمینه‌ساز تحقق اهداف تعلیمی و تربیتی شود.

 وطن‌دوست با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: تربیت نسل آینده و تولید علم در آموزش و پرورش بر اساس شاخصهای اقتصاد مقاومتی با توجه به نقش این نهاد تعلیمی و تربیتی امری مهم و ضروری بوده که انتظار می‌رود مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 616477
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.