به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی نوروزی بعد از ظهر امروز در بازدید از روند برگزاری آزمون ورودی حوزه‌های علمیه در اردبیل اظهار کرد: در ایام ماه رجب آزمون ورودی حوزه‌های علمیه با حضور جوانان علاقمند به دروس حوزوی در اردبیل برگزار شد که جوانان مستعد با برگزاری این آزمون انتخاب و مشغول به تحصیل در حوزه‌های علمیه استان می‌شوند. 

وی تصریح کرد: این آزمون که برای ورود به حوزه‌های علمیه استان برگزار شد از مقاطع تحصیلی سیکل، دیپلم و دانشگاهی در آن شرکت کرده‌اند و براساس مجموع نمرات کسب شده و شاخصهای تعیین شده در این حوزه افراد مستعد برای تحصیل در حوزه‌های استان مشخص می‌شوند.

رئیس حوزه‌های علمیه استان اردبیل با بیان اینکه در این آزمون 450 نفر از علاقمندان به دروس حوزوی از بین برادران به رقابت با یکدیگر پرداختند، افزود: امیدواریم از بین شرکت‌کنندگان کسانی که توانایی و استعدادهای برتری برای فراگیری دروس حوزوی را دارند شناسایی و وارد حوزه‌های علمیه شوند.

نوروزی با بیان اینکه در استان اردبیل تنها در یک مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان آزمون ورودی حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود، گفت: نتایج این رقابتها با دقت لازم بررسی شده و افراد مستعد انتخاب می‌شوند تا با آموزشهای لازم در راستای ترویج احکام و تعالیم اسلامی در جامعه گام بردارند.

رئیس حوزه‌های علمیه استان اردبیل توسعه و ترویج تعالیم دینی و اسلامی را راهکار تعالی واقعی جامعه دانست و بیان کرد: با ارائه آموزشهای دینی و اسلامی لازم به فراگیران علوم و دروس حوزوی در حوزه‌های علمیه استان تلاش می‌کنیم تا با ترویج این تعالیم در سطح جامعه زمینه اشاعه و ترویج دین اسلام و سالم‌سازی و تعالی جامعه را فراهم کنیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 615869
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.