به گزارش خبرنگار ایرنا ، تاکنون بیشترین سرعت تندباد در شهرستان مشگین شهر با 115 کیلومتر ، شهرستان اردبیل 85 کیلومتر در ساعت ثبت شده و در دیگر مناطق استان نیز باد شدید با سرعت 56 تا 85 کیلومتر در حال وزش می باشد.
تندباد در مشگین شهر ، اردبیل و برخی از شهرستان ها باعث شکسته شدن درختان، تابلوهای شهری، آنتن های تلویزیون، تاسیسات شهری و مواج شدن رودخانه ها و دریاچه ها شده و در تردد شهروندان موجب بروز مشکلات جدی شده است.
وزش تندباد هم اکنون در شهرستان های اردبیل ، مشگین شهر ، نیر ، سرعین ، نمین ، گرمی ، پارس آباد و بیله سوار در جریان است و شورای هماهنگی مدیریت بحران نیزاز روز گذشته به دستگاههای ذیربط اعلام آماده باش کرده تا از خسارت های وارده در اثر وزش تندباد جلوگیری شود.
وزش تندباد گرم علاوه بر بروز پدیده گرد و خاک موجب افزایش دما در شهرستان های استان اردبیل شده و هم اکنون دمای هوا در استان بین هشت تا 14 سانتیگراد بالای صفر در نوسان می باشد.
بر اساس اعلام هواشناسی تندباد تا عصر جمعه در استان اردبیل ادامه داشته و بتدریج با کاهش سرعت آن آسمانی نیمه ابری تا تمام ابری همراه با بارش باران بر اغلب مناطق استان حاکم خواهد شد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.