به گزارش ایرنا ، علی رمضانپور روز پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی خلخال افزود: در سال های 94 و 95 شهرستان خلخال رتبه اول استان اردبیل را از لحاظ کاهش جمعیت کیفری زندان های استان به خود اختصاص داده و این مهم در سایه ترویج فرهنگ صلح و سازش در بین مردم و اقدامات پیشگیرانه محقق شده است.
وی گفت: در حال حاضر بیشترین سطح پرونده های قضایی خلخال در بخش های مالی و غیر کیفری بوده و با ادامه اقدامات پیشگیرانه از وقوع جرایم کیفری کاهش جمعیت کیفری زندان خلخال در سال جاری نسبت به سال گذشته پیش بینی می شود.
وی با بیان اینکه امنیت سرمایه گذاری در خلخال با تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به پرونده های قضایی سرمایه گذاران در خلخال تامین شده افزود: همان طور که تامین امنیت سرمایه گذار در سطح کلان کشوری به قوه قضائیه واگذار شده دادگستری خلخال نیز برای رسیدن به اهداف شعار اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال تلاش کرده و امنیت سرمایه گذاری در این شهرستان را با تمام توان تامین می کند.
او گفت: در دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی و افزایش شدت مبارزه با قاچاق کالا و مصرف کالاهای خارجی قاچاق در صورت کشف کالای قاچاق حکم معدوم سازی این گونه کالاها از سوی دادگستری خلخال صادر می شود.
رمضانپور همچنین با اشاره به افزایش روز افزون جرایم مربوط به فضای مجازی (سایت ها و کانال های اینترنتی) در جامعه امروزی اظهار کرد: نظارت بر چگونگی استفاده از فضای مجازی در کشور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محول شده ولی در حال حاضر ابزار و ساز و کار لازم برای نظارت درست بر این فضا در شهرستان خلخال در اختیار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیست.
فریدون بابایی ، فرماندار و نایب رییس شورای فرهنگ عمومی خلخال نیز در این جلسه با تاکید بر شدت برخورد با جرایم سوء تبلیغات انتخاباتی از سوی نامزدهای این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: رصد فضای مجازی و تبلیغات زود هنگام در این فضا در دستور کار ستاد انتخابات خلخال بوده و با متخلفان برخورد خواهد شد.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.