فرهاد سبحانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار کرد: تاکنون بیش از 97 هزار جلد سند مالکیت در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر استان اردبیل صادر و به مردم ساکن در این مناطق ارائه شده است که استان اردبیل در این زمینه در سال گذشته جزو استانهای برتر در این حوزه بوده است.

وی با اشاره به اجرای طرح هادی در روستاهای استان بیان کرد: تهیه و اجرای طرح هادی از مهمترین پروژه‌ها و طرحهای بنیاد مسکن در راستای توسعه و عمران مناطق روستایی بوده که تاکنون در سطح 402 روستای استان اردبیل این طرح اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: امسال نیز براساس هدفگذاریها و برنامه‌ریزیهای انجام شده طرح هادی در 35 روستای استان اجرایی شده و به بهره‌برداری می‌رسد که تلاش می‌کنیم با این امر بتوانیم زمینه آبادانی هر چه بیشتر را در روستاهای استان فراهم کنیم.

سبحانی با بیان اینکه تهیه طرح هادی تمامی روستاهای بالای 20 خانوار استان به اتمام رسیده است، تصریح کرد: در حال حاضر موضوع اصلی در طرح هادی بازنگری طرح هادی روستاهایی بوده که زمان 10 ساله آنها به اتمام رسیده است تا ایرادات و نواقص آنها بررسی و رفع شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل افزود: طرح هادی 333 روستای استان نیاز به بازنگری داشته که از این تعداد طرح هادی 133 روستا در سالهای گذشته بازنگری شده و در زمینه بازنگری طرح 200 روستا نیز اهتمام جدی داریم تا بتوانیم هر چه زودتر در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی از افزایش وام مقاوم‌سازی واحدهای روستایی و تسهیل تضامین بانکی خبر داد و گفت: این تسهیلات به 18 میلیون تومان و 20 میلیون تومان در سال 96 افزایش یافته به طوری که روستاهای مرزی و روستاهایی که در ساخت مسکن مبحث 19 را رعایت کند، از 20 میلیون تومان تسهیلات برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 614388
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.