به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، محمد شهبازعلیزاده ظهر امروز در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اردبیل اظهار داشت: شرکت سرمایه‌گذاری شاهد به عنوان مسئول و سرمایه‌گذار منطقه ویژه اقتصادی نمین در سال 93 انتخاب شد و از زمان شروع فعالیت این شرکت، اقدامات لازم برای شروع فعالیت منطقه ویژه اقتصادی نمین انجام شده است.

وی گفت: طراحی مجموعه سایت منطقه ویژه اقتصادی نمین انجام شده و برای احداث زیرساخت‌های مورد نیاز بهره‌برداری از فاز اول مجموعه، بیش از 300 میلیارد تومان قرارداد منعقد شده و تمامی موارد مورد نیاز به نوبت در حال تکمیل می‌باشد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی نمین افزود: با هزینه‌کرد اعتبار بیش از 300 میلیارد تومان فاز اول منطقه ویژه اقتصادی نمین، نیمه دوم سالجاری به بهره‌برداری می‌رسد که امیدواریم با حل مشکلات و برخی موانع پیش‌رو، عملیات تکمیل و بهره‌برداری از فازهای بعدی این مجموعه نیز به سرعت انجام شود.

شهبازعلیزاده تصریح کرد: مواردی از جمله اخذ مجور فنس‌کشی از گمرک، تأمین آب مورد نیاز برای منطقه ویژه اقتصادی نمین و طولانی بودن پاسخ‌گویی به استعلام‌ها از دستگاه‌های دولتی از جمله مشکلاتی است که با رفع این موارد، قطعا عملیات تکمیل و بهره‌برداری از منطقه ویژه اقتصادی نمین تسریع می‌شود.

وی بیان کرد: طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی نمین تدوین و به دبیرخانه شورای مناطق آزاد کشور ارسال شده است و مطالعات زیست محیطی نیز با همکاری اداره کل محیط زیست استان اردبیل به پایان رسید.

6000 کیلومترمربع پهنه معدنی در اردبیل مطالعه شد

معاون امور معادن صنعت، معدن و تجارت استان  اردبیل نیز در این جلسه تصریح کرد: با برنامه‌ریزیهای مدون شده در حال حاضر 6 هزار کیلومترمربع پهنه معدنی در اردبیل شناسایی و پیجویی به اتمام رسیده و در تمامی پهنه‌ها نتایج امیدبخشی حاصل شده است.

ابراهیم آقازاده افزود: با پیجوییهای انجام شده مطالعات پهنه دوم که در مشگین‌شهر واقع شده به اتمام رسیده و در فاز دوم نیازمند صدور پروانه اکتشاف است که در این زمینه چهار پروانه اکتشاف صادر شده و با تکمیل مطالعات در پهنه باغرو داغ به زودی پروانه اکتشاف صادر می‌شود.

سرمایه‌گذاری 30 میلیارد تومانی برای احداث کارخانه تولید ادوات کشاورزی نمین‌

فرماندار شهرستان نمین نیز ‌در دیدار با سرمایه‌گذاران و مجریان طرح احداث کارخانه تولید ادوات کشاورزی و حمل و نقل شهرستان نمین گفت: با مشارکت و همکاری سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای احداث کارخانه تولید ادوات کشاورزی شهرستان نمین 30 میلیارد تومان اعتبار هزینه خواهد شد.

فرهاد عبدالعلی‌پور اظهار کرد: با مشارکت و همکاری سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای احداث کارخانه تولید ادوات کشاورزی، حمل و نقل سنگین و فوق سنگین شهرستان نمین 30 میلیارد تومان اعتبار هزینه خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که احداث این کارخانه زمینه اشتغال بسیاری از افراد جویای کار را فراهم می‌کند، افزود: با پیش‌بینی‌های انجام شده انتظار داریم که با احداث این کارخانه گام موثری در رابطه با ایجاد تولید و اشتغال برداریم و به تمامی اهداف مورد نظر در این زمینه دست یابیم.

فرماندار شهرستان نمین با بیان این‌که فاز نخست این کارخانه زمینه اشتغال 400 نفر را فراهم می‌کند، گفت: اگر بتوانیم با اقدامات انجام یافته زمینه تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی و منویات مقام معظم رهبری را فراهم کنیم، به طور حتم شاهد رشد و توسعه قابل توجه این شهرستان خواهیم بود.

عبدالعلی‌پور بیان کرد: تولید 400دستگاه انواع ادوات کشاورزی، 240 دستگاه کمرشکن و 360 محور بوژی به طور سالانه توسط این کارخانه می‌تواند نقش مهمی در رابطه با رشد و توسعه این شهرستان داشته باشد که در این زمینه امیدواریم با مشارکت و همکاری با مسئولین و همکاران مربوطه به تمامی اهداف مورد نظر دست یابیم.

وی با بیان این‌که بهره‌برداری از این کارخانه تا پایان امسال پیش‌بینی می‌شود،  تصریح کرد: از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی انتظار داریم که همکاری همه‌جانبه‌ای با ما داشته باشند تا بتوانیم از این طریق شاهد تکمیل هر چه سریعتر این پروژه بسیار مهم و اساسی باشیم و گامهای موثری در رابطه با پیشرفت و توسعه منطقه برداریم.

انتهای پیام/‌

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 614116
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.