به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، بهمن صدیق صبح امروز در مراسم تجلیل از مددجویان بهزیستی استان اردبیل اظهار کرد: برای خودکفایی خانوارهای تحت حمایت بهزیستی در چند سال اخیر اقدامات و برنامه‌های توانمندسازی با سرعت بیشتری اجرایی و عملیاتی شده و شاهد اقدامات و عملکرد خوبی در این حوزه هستیم.

وی توانمندسازی را درآمدزایی و ایجاد فرصت‌های اشتغال و فعالیت‌های اقتصادی برای بانوان سرپرست خانوار دانست و گفت: با این امر این افراد از زیر چتر حمایتی بهزیستی به طور کامل خارج نمی‌شوند و از خدمات و حمایت‌های این نهاد حمایتی همچنان برخوردار می‌شوند.

رئیس گروه دفتر توانمندسازی زنان و خانواده سازمان بهزیستی بیان کرد: در راستای حمایت از زنان سرپرست خانوار و کمک به پایداری و تثبیت اشتغال و درآمدزایی این افراد، بعد از توانمندسازی نیز خدمات و بسته‌های حمایتی کارآفرینی، اشتغال، آموزش و تحصیل، آموزش مهارتهای زندگی و برخی خدمات دیگر ارائه می‌شود.

صدیق تصریح کرد: در حال حاضر 180 هزار نفر از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت سازمان بهزیستی بوده و از خدمات مختلفی که در طول سال توسط این نهاد ارائه می‌شود برخوردار هستند که تلاش و جدیت بر این است تا بتوانیم برای توانمندسازی و اشتغال این افراد اقدامات لازم و اساسی را انجام دهیم.

رئیس گروه دفتر توانمندسازی زنان و خانواده سازمان بهزیستی از رشد 14 درصدی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در سطح کشور براساس ارزیابیهای انجام شده خبر داد و افزود: هدفگذاری و برنامه‌ریزیها در این حوزه 10 درصد بوده که در این حوزه رشد قابل توجهی داشته‌ایم و حتی در برخی از استانها این امر از 14 درصد نیز فراتر رفته است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 613543
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.