رئیس اداره ورزش و جوانان مشگین شهر روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این جشنواره با هدف توسعه ورزش اصیل سوارکاری با شرکت 25 سوار کار و 40 اسب بومی برگزار شد.
شمس‌الدین تبریزچی افزود: هدف اصلی از اجرای این برنامه فراهم کردن زمینه‌ای برای تشویق و حمایت از ورزشکاران و علاقمندان این رشته ورزشی است.
وی گفت: شهرستان مشگین شهر به لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی از زمان های دور محل پرورش حیواناتی همچون اسب و شتر بوده و در حال حاضر تعداد این 2 حیوان در شهرستان مشگین شهر از دیگر مناطق استان بیشتر است.
وی اظهار کرد: تعداد زیادی از جوانان در رشته سوارکاری به‌ صورت غیرحرفه ‌ای و حرفه‌ ای فعالیت می‌ کنند و برگزاری جشنواره اسب‌ های بومی که با استقبال گسترده مردم همراه بود لزوم توجه بیشتر به این ورزش را طلب می کند.
او اصلی ترین مشکل این ورزش در مشگین شهر را نبود پیست رسمی اسب دوانی دانست و افزود: به همین دلیل مسابقه اسب دوانی به ‌صورت جشنواره برگزار شد و سوارکاران قابلیت های خود و حیوان را به نمایش گذاشتند.
این جشنواره که برای اولین بار برگزار شده بود با استقبال گسترده اهالی و تعدادی از گردشگران خارجی همراه بود.
مشگین شهر در 90 کیلومتری شمال غربی اردبیل قرار دارد.
استان اردبیل استعداد خوبی برای تولید ، پرورش و نگهداری انواع اسب دارد و در سال های اخیر برگزاری جشنواره های اسب سبب رونق ورزش اسب سواری و اسب دوانی در منطقه شده است.
تیرماه سال گذشته نخستین جشنواره زیبایی اسب اصیل عرب جام ساجم الناصر (سبلان) با شرکت 103 اسب از 11 استان همدان ، کرمانشاه ، تهران ، اصفهان ، سمنان ، زنجان ، خوزستان ، یزد ، اردبیل ، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در اردبیل برگزار شد.
خبرنگار: جواد دهقانی ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7117/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.