به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی ظهر امروز در دیدار با علویان کشور اتریش در دفتر امام جمعه اردبیل با تشریح جایگاه مهم علویان و شیعیان در جهان اسلام اظهار کرد: امروز شاهدیم که فرقه‌ها و گروه‌های منحرف به اسم دین چه جنایتهایی در جهان مرتکب می‌شوند.

وی عدم موفقیت در شناساندن و انتقال صحیح دین خالص به انسان‌ها را سبب برهم خوردن آسایش جوامع دانست و با بیان اینکه دوازده امام نقطه مشترک ما با علویان است، افزود: اگر دوازده امام را فراموش کنیم دین ناقص خواهد بود و تعریف کاملی از دین مبین اسلام نخواهیم داشت.

امام جمعه اردبیل شاه اسماعیل صفوی را اصلی‌ترین شخصیت تاریخی موثر در وضعیت کنونی ایران و عامل  یکپارچه‌سازی ایران امروز دانست و تصریح کرد: اگر شاه اسماعیل صفوی نبود ایران امروز را شاهد نبودیم و اعتقاد داریم امروز بر سر سفره شاه اسماعیل نشسته‌ایم که این هم یکی دیگر از نقاط مشترک ما شیعیان با علویان است.

آیت‌الله عاملی افزود: وهابیت دشمن مشترک و از دیگر نکات مشترک ما با علویان است که قصد آن‌ها آسیب رساندن به ما بوده، چرا که در برابر عقاید وهابیت ما شیعیان و علویان ایستاده‌ایم و اگر نبودیم وهابیت با دلار همه دنیا را آلوده به عقاید انحرافی خود می‌کردند.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی بزرگترین حامی ما علویان هستند و بزرگترین حامیان علویان در سوریه ایران است، افزود: فکر وهابیت بسیار تاریک بوده و قرآن را صحیح متوجه نشدند، بنابراین بزرگترین افتخار ایران این است که در برابر این گروه با تفکر انحرافی ایستاده است و این گروه افراطی در حال حاضر در خاورمیانه تقریبا همه کشورها را با نامنی مواجه کرده‌اند به غیر از ایران که این خود نکته بسیار با اهمیتی است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اظهار کرد: خواسته ما آن نبود که در ترکیه اتفاق افتاد، چرا که به اعتقاد ما ترکیه در سوریه در برابر علویان ایستاد و این برای ما قابل درک نیست و انتظار داریم به عنوان یک مملکت برادر در کنار و همراه علویان باشد.

آیت‌الله عاملی افزود: متاسفانه ترکیه امروز نسبت به صفویان و شاه اسماعیل هم نگاه غیردوستانه‌ای دارد و این موضوع را می‌توان از نوع نگاه به تاریخ در فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی این کشور متوجه شد.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: علویان در کشورهای دنیا در وضعیت و جایگاه بسیار مهمی قرار دارند، بنابراین با توجه به شرایط امروز جهان، علویان می‌توانند به زیباترین شکل ممکن خود و عقاید خود را به جهانیان معرفی کنند تا در برابر مسموم‌سازی فضا توسط وهابیت اقدام کنند.

وی با بیان اینکه علویان امروز از بعد معنوی بسیار غنی هستند، گفت: انتظار می‌رود علویان طوری برنامه‌های خود را پیش ببرند که دنیا از این معنویت بهره‌مند شود.

آیت‌الله عاملی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) که فرموده‌اند " من شهر علم هستم و علی(ع) دروازه آن" اظهار کرد: تبریک می‌گویم که در آستانه سالروز ولادت حضرت علی(ع) میزبان علویان هستیم.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: هر شخصی از جامعه علویان که توسط افراد این جامعه انتخاب شود، ما با افتخار در جمع اعضای مدیریت خانقاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی‌ پذیرا خواهیم بود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 611760
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.