به گزارش ایرنا ، جهانبخش نژادجواد روز یکشنبه در جلسه بررسی طرح‌ های اشتغال کمیته امداد گفت: پارسال مجریان طرح‌ های فرش بافی و قالی بافی کمیته امداد 10 هزار و 182 متر مربع انواع فرش ، ورنی، گلیم و جاجیم تولید کردند که در مقایسه با سال 94 حدود 28 درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه تولیدات فرش بافان و قالی بافان زیرپوشش بیش از 48 میلیارد و 422 میلیون ریال ارزیابی شده گفت: فرش‌ های دستباف مددجویان به صورت تضمینی از آنها خریداری شده و پس از فروش کل مبلغ به آنها پرداخت می شود.
وی اظهار کرد: 2 هزار بافنده زیرپوشش کمیته امداد استان هستند که در طول اجرای طرح خدماتی مانند سنجش بینایی ، بهسازی محیط کسب و کار و نظارت و ارائه مشاوره ‌های تخصصی به آنها ارائه می ‌شود.
وی با اشاره اینکه 90 درصد از بافندگان تحت حمایت کمیته امداد را زنان سرپرست خانوار، نوعروسان و دختران در آستانه ازدواج تشکیل می‌ دهند، افزود: مشاغل خانگی علاوه بر درآمدزایی برای مددجویان باعث می‌شود تا آنها در کنار اعضای خانواده به کار مشغول بوده و گرمابخش کانون خانواده‌ باشند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل اضافه کرد: هم اکنون 2 هزار و 351 طرح فرش، قالی، ورنی و جاجیم در سطح استان در حال اجرا است.
نژاد جو با بیان اینکه پارسال دو کارگاه آموزش قالیبافی برای 80 نفر از مددجویان برگزار شد، گفت: تلاش می شود با بهره‌گیری از اساتید برجسته دوره‌های آموزشی بیشتری برای مددجویان و فرزندان خانواده ‌های تحت حمایت برگزار شود تا زمینه‌های خوداتکایی آنها فراهم شود.
وی یکی دیگر از اولویت های کمیته امداد را در سال جاری افزایش 30 درصدی متراژ و رج‌شمار قالی‌ها و فرش‌های تولیدی مددجویان دانست و افزود: این کار باعث افزایش ارزش افزوده محصولات و تولیدات مددجویان خواهد شد.
وی اظهار کرد: قالی بافی یکی از مهم ترین طرح‌های اشتغال کمیته امداد محسوب می‌شود که بیشترین تاثیر را در روند خوداتکایی خانواده‌ ها دارد برای همین تلاش می شود تولیدات مددجویان از نظر کیفی و کمی توسعه یابد.
26 هزار و 238 خانوار در استان اردبیل تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
خبرنگار: نعمت محسن زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
6130/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.