به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مصطفی کافی پیش از ظهر امروز در همایش استانی آموزشی و توجیهی هدایت تحصیلی در اردبیل اظهار کرد: شناسایی و شناساندن استعداد، توانایی، علاقه و ویژگیهای شخصیتی دانش‌آموزان، کمک به انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی و مسیر آینده شغلی و حرفه‌ای دانش‌آموزان از جمله اهداف هدایت تحصیلی به شمار می‌رود.

وی با تشریح تفاوتهای موجود در هدایت تحصیلی جدید با سال قبل تصریح کرد: باید تدابیر لازم برای اجرای مطلوب آزمون رغبت و توانایی در فضای آرام از سوی مدیران مدارس فراهم شود چرا که این آزمون نقش و تاثیر بسزایی در هدایت درست تحصیلی دانش‌آموزان داشته و در این زمینه راهگشا است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: باید هماهنگی و آمادگی لازم توسط مدیران آموزشگاههای دوره متوسطه اول برای اجرای آزمونهای مشاوره‌ای در سایت همگام ایجاد شود تا دانش‌آموزان با آگاهی بتوانند نسبت به انجام آزمون مشاوره‌ای رغبت و توانایی در این سایت اقدام کنند.

کافی با تاکید بر فعال‌سازی کمیته هدایت تحصیلی در سطح  منطقه و مدرسه بیان کرد: دقت در ثبت اطلاعات در سامانه همگام توسط مشاوران و زمان شروع و پایان اجرای آزمون مشاوره‌ای رغبت و توانایی در سایت همگام از جمله موارد ضروری بوده که باید توجه ویژه‌ای به آنها شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل مطالعه و تسلط دقیق به مفاد شیوه‌نامه و آیین‌نامه هدایت تحصیلی توسط مدیران و مشاوران مدارس را مهم و ضروری خواند و گفت: باید تلاش شود تا دانش‌آموزان مستعد و علاقمند بر حسب استعدادها و توانمندیهایشان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش هدایت شوند.

وی با بیان اینکه استان اردبیل در سال گذشته در زمینه هدایت تحصیلی عملکردی مناسب و شایسته داشته است، اظهار کرد: در حالی که میانگین کشوری در این زمینه در حدود 33 درصد بوده استان اردبیل در این زمینه توانسته است بیش از 35 درصد دانش‌آموزان را به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش هدایت کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610161
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.