محمد ابراهیم محمدی روز شنبه افزود: با تکمیل و بهره برداری سد کرده ده و شبکه ‌های پایاب آن در شهرستان سرعین، بخش کشاورزی منطقه متحول می شود.
او گفت: با بهره برداری از اراضی پایاب این سد، توسعه بخش کشاورزی شهرستان‌ سرعین از رشد قابل توجهی برخوردار شده و با استفاده بهینه از منابع موجود تحول بزرگی در توسعه اقتصاد مبتنی بر کشاورزی منطقه ایجاد خواهد شد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، محمدی با اشاره به اینکه کشاورزی از مهم‌ترین محورهای توسعه در راستای ایجاد اشتغال پایدار و افزایش درآمد روستاییان است اظهار کرد: برای نهادینه سازی فرهنگ استفاده بهینه از منابع موجود بویژه آب مصرفی در بخش کشاورزی با برگزاری جلسات و انجام آموزش های جمعی و انفرادی کشاورزان توسط کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی سرعین تلاش می شود.
وی گفت: رایزنی های لازم در زمینه تجهیز این اراضی به سیستم آبیاری تحت فشار با بهره برداران منطقه انجام و مقدمات اجرای این طرح در 150 هکتار از اراضی پایاب این سد بصورت جدی پیگیری می شود.
میزان آبگیری سد کرده ده 150 هزار متر مکعب بوده و محصول غالبی که در اراضی آن کشت می شود شامل غلات می باشد که می توان با تغییر الگوی کشت منطقه و یکسان سازی آن و اجرای سیستم های نوین آبیاری بیشترین بهره وری را از این اراضی را داشت.
سرعین در 27 کیلومتری غرب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
7116/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.