به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، محمد پورقلی بعد از ظهر امروز در نخستین جلسه شورای اداری آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل اظهار کرد: در سال 95 هفت میلیون و 400 هزار و 707 نفر - ساعت آموزشهای مهارتی در استان اردبیل ارائه شده که این موضوع در رابطه با توسعه مهارتهای فنی در استان بسیار قابل توجه و حائز اهمیت است.

وی با اشاره به مزین شدن سال 96 به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال افزود: نیاز است در سال جدید تمامی اهداف ما مبنی بر تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و سیاستهای اقتصاد مقاومتی باشد تا بتوانیم از این طریق گامهای موثری در رابطه با رسیدن به پیشرفت و توسعه منطقه برداریم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: مهارت‌آموزی یکی از ابزارهای بنیادین توسعه  اشتغال کشور است که به همین منظور اهمیت ویژه‌ای به این موضوع داده شده و آموزشهای مهارتی به صورت ویژه و قابل توجه به همشهریان ارائه داده شده است و خوشبختانه عملکرد استان در رابطه با ارائه آموزشهای مهارتی استان در سال گذشته بسیار قابل قبول بوده است.

پورقلی بیان کرد: دو میلیون و 700 هزار نفر- ساعت در بخش خصوصی و چهار میلیون و 769 هزار و 707 نفر – ساعت آموزش در بخش دولتی برای  برای همشهریان ارائه داده شده و 18 هزار و 50 نفر از متقاضیان آموزشهای مهارتی در استان گواهینامه الکترونیکی دریافت کردند.

وی با بیان این‌که استفاده از ظرفیتهای کارتهای هوشمند و بانک اطلاعاتی پورتال جامع سازمان مبنای کار قرار داده شده است، تصریح کرد: با در نظر گرفتن عوامل مهمی از جمله بهبود کیفیت، امنیت، سرعت، دقت و کاهش هزینه‌ها این کارتها به صورت الکترونیکی به مهارت‌آموختگان ارائه می‌شود تا بتوانیم به اهداف مورد نظر در این زمینه دست یابیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل افزود: با توجه به پیشرفت روزافزون تکنولوژی تجهیزات کارگاهی به سمت آی.تی و آی.سی.تی پیش‌ می‌رود تا بتوانیم از این طریق کمک شایانی به رشد و رفع مشکلات شرکتهای دانش‌بنیان بکنیم و استفاده از ظرفیت فضاهای مجازی برای رسیدن به رشد و توسعه را به عنوان یک ضرورت به مهارت‌آموختگان بشناسانیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 609031
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.