کریم حاجی زاده روز شنبه افزود: استان اردبیل با 900 اثر تاریخی ثبتی و جاذبه های طبیعی و گردشگری هر سال میزبان میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی است.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل همچنین از افزایش 10 درصدی آمار خودروهای ورودی استان بر اساس اعلام اداره کل حمل و نقل استان و افزایش 11 درصدی بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی استان خبر داد.
او افزود: با وجود اینکه استان اردبیل بدلیل شرایط جوی و آب و هوای نسبتا سرد حاکم بر استان در ایام نوروز مقصد گردشگری نیست ولی حضور گردشگران در ایام نوروز و افزایش 10 درصدی آن قابل توجه است.
حاجی زاده همچنین با اشاره به اینکه ستاد اجرایی خدمات سفر استان متشکل از دستگاه های عضو ستاد از چند روز قبل از شروع تعطیلات نوروزی تمام تلاش خود را برای استقبال مناسب از میهمانان نوروزی آغاز کرده اند و در ایام نوروز نیز با نظارت های روزانه ناظران ستاد برای ارتقای کیفیت مراکز اقامتی و گردشگری اقدام کرده اند اظهار امیدواری کرد تا میهمانان نوروزی با خاطره ای خوب این استان را ترک کنند.
به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان اردبیل ، از جمله شاخص ترین آثار تاریخی این استان اثر تبت شده جهانی مجموعه خانقاهی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی ، بقعه شیخ حیدر و محوطه باستانی شهریئری می باشد.
از جنگل های فندقلوی شهرستان نمین ، پل معلق در مشگین شهر و آب های درمانی شهرستان سرعین نیز از دیگر جاذبه های طبیعی و گردشگری این استان است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.