مجید خدابخش روز دوشنبه در جریان بازدید از ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان مشگین شهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مشگین شهر با دارا بودن قابلیت های متعدد گردشگری از جمله کوهستان زیبای سبلان ، طبیعت بکر ، آبهای گرم معدنی ، آثار مختلف باستانی و تاریخی و از همه مهم تر مردمی با فرهنگ و میهمان نواز به یکی از مقاصد گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شده است.
وی گفت: در دو سال اخیر ایجاد پل معلق نیز عنوان برند گردشگری شمالغرب کشور موجب افزایش قابل توجه مسافران استان اردبیل شده است.
او با اشاره به حجم انبوه سرمایه گذاری های مختلف توسط بخش خصوصی اظهار کرد: بیش از 20 پروژه مهم گردشگری در مناطق مختلف مشگین شهر در حال اجرا می باشد.
استاندار گفت: دولت نیز تا حد توان نسبت به آماده سازی زیرساخت های مختلف در این شهرستان اقدام کرده طوری که هم اکنون بزرگراه مشگین شهر ، اردبیل با اعتباری بالغ بر یک هزار و 200 میلیارد ریال توسط قرارگاه خاتم النبیا در حال اجرا می باشد.
در این سفر استاندار اردبیل و مسوولان محلی شهرستان مشگین شهر با امضای میثاق نامه کمپین ملی 'نه به تصادفات' به این کمپین پیوستند
استاندار در سفر خود به مشگین شهر با خانواده شهیدان فولادی و شاه علیزاده دیدار و از آنها دلجویی کرد.
شهرستان مشگین شهر با 155 هزار نفر جمعیت در 85 کیلومتری شمال غربی اردبیل دارای آثار تاریخی متعدد از جمله قلعه قهقهه ، کاروانسرای قانلی بولاغ ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد ، کهنه قلعه ، چند حمام قدیمی و آب های گرم معدنی شابیل و قینرجه است.
ده ها اثر باستانی و نیز سایت تاریخی شهر یئری با ده ها پیکره سنگی با حدود هشت هزار سال قدمت در این شهرستان واقع شده است.
شهرستان مشگین شهر با داشتن قابلیت های متعدد گردشگری از جمله آب های گرم معدنی ، کوهستان سبلان ، جنگل های بکر ارسباران و آثار متعدد باستانی و تاریخی توانسته نظر تعداد زیادی از سرمایه گذاران را به خود جلب کند.
چشمه آبگرم قینرجه با دمای 86 درجه داغ ترین چشمه معدنی جهان است و در سال های نه چندان دور اولین مجتمع آبدرمانی توسط دولت در این منطقه احداث شده است.
سه مجتمع بزرگ آبدرمانی وله زیر ، شابیل و قینرجه و چشمه های آبگرم قوتورسویی ، موئیل ، ملک سوئی و دودو مورد استفاده قرار می گیرند.
خبرنگار: جواد دهقانی ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7117/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.