به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی اردبیل ، سرهنگ علی عباس نژاد در آیین معرفی اولین فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در راستای ماده 233 برنامه پنجم توسعه از سال 1394 و بر اساس دستورالعمل در دستگاههای اجرایی تشکیل یگان آغاز بکار کرده و در حال حاضر در 33 استان کشور فعال است.
او اظهار کرد: فرماندهان این یگان ها در مراکز استان ها با توجه به اینکه ضابط خاص قضایی هستند برخورد با متصرفان و معترضان به اراضی ملی را در دستور کار خود قرار دارند و پیشگیری از تصرف اراضی اولویت کار آنها خواهد بود.
وی گفت: تسریع در بحث اجرای احکام معوقه قضایی که در استان ها به علت نبود امکانات و یا نداشتن نیروی ضابط قضایی به تعویق افتاده بود از اولویت های کاری ما خواهد بود.
عباس نژاد افزود: در سال گذشته توفیقات بسیار خوبی در بحث رفع تصرف از اراضی داشتیم و بیش از 600 مورد حکم قطعی دارای اجرایی اجرا شد.
فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در بیش از 800 مورد شروع به تعرض در سطح کشور با حضور به موقع گشتی ها و برخورد قانونی ضابطان پیشگیری و رفع تعرض شد که برگشت بیش از 10 هزار میلیارد ریال از بودجه و انفال بیت المال به دستگاههای دولت و بیت المال باشد.
وی به مردم توصیه کرد در خرید اراضی از بنگاهها و افراد دقت لازم را کرده و از افرادی خرید زمین داشته باشند که مورد وثوق و مورد اعتماد باشند و قبل از تنظیم هرگونه سند یا مبایعه نامه با مراجعه به سازمان های مربوطه اطلاعات لازم را کسب کنند.
در این مراسم سرهنگ فرهاد احدی به عنوان اولین فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل معرفی و ساختمان یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان اردبیل نیز افتتاح شد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.