به گزارش ایرنا از کمیته امداد استان اردبیل ،حسین دشتی روز یکشنبه در آئین افتتاح صندوق قرض الحسنه امداد ولایت اردبیل گفت: این صندوق از بانک مرکزی مجوز گرفته و عضو شبکه شتاب نیز هست و خیران می‌توانند با سپرده گذاری در صندوق ولایت بیش از پیش یاریگر نیازمندان باشند.
وی افزود: تلاش می شود با استفاده از ظرفیت خیران و سپرده گذاران در صندوق امداد ولایت تسهیلات قرض الحسنه به اقشار آسیب پذیر اعطا شود تا بخشی از مشکلات آنان مرتفع گردد.
وی با بیان اینکه بیش از 53 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال و خودکفایی از محل منابع امدادی به 582 نفر از مددجویان تحت حمایت پرداخت شده است، اضافه کرد: کمیته امداد با توسعه مشاغل خانگی و اشتغال خرد برای بسیاری از مددجویان تحت پوشش شغل پایدار ایجاد کرده و آنها با رسیدن به مرز خودکفایی از چرخه حمایتی این نهاد خارج شدند.
وی با اشاره به ترویج سنت‌های حسنه الهی در بین آحاد مختلف جامعه اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف کمیته امداد در ایجاد صندوق امداد ولایت ترویج و گسترش فرهنگ قرض الحسنه است تا با هم‌افزایی خیران و نیکوکاران بخشی از مسائل نیازمندان حل شود.
دشتی با اشاره به اینکه در قالب وام خیران 14 نفر از خیران بیش از 290 میلیون ریال تسهیلات دریافت کرده و در اختیار مددجویان قرار دادند، گفت: نیکوکاران می‌توانند در قالب وام خیران تسهیلات قرض‌‌الحسنه دریافت و به نیازمندان اهدا کنند و اقساط آن را خود بپردازند.
مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه 20 فقره وام محکومان نیز به زندانیان جرائم غیر عمد که برای اولین بار دوران محکومیت خود را می‌گذراندند پرداخت شده است، افزود: این افراد پس از دریافت وام از زندان آزاد شده و به آغوش خانواده‌های خود بازگشته‌اند.
خبرنگار: نعمت محسن زاده**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
6130/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.