به گزارش ایرنا ، فریدن بابایی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری خلخال افزود: با تکمیل و آماده سازی جاده از جمله نصب گاردریل ، علایم راهنمایی و ایمنی جاده ، نصب چراغ های راهنما و هشدار دهنده در تقاطع ها ، اجرای سرعت گیر و امکانات مورد نیاز برای ارتقای ایمنی جاده در راه اصلی خلخال به فیروزآباد ، بهره برداری از این راه ارتباطی آغاز شد.
وی گفت: راه اصلی خلخال به فیروزآباد اولین راه با مشخصات فنی راه اصلی و استاندارد این شهرستان است که عملیات اجرایی آن از 15 سال پیش در سه فاز به طول 27 کیلومتر از محل روستای زرتشت آباد خلخال تا تقاطع جاده اردبیل به سرچم در منطقه فیروزآباد شهرستان کوثر آغاز و با صرف اعتباری بالغ بر 450 میلیارد ریال بر روی مدار ترافیک و تردد خودروها قرار گرفت.
وی با بیان اینکه احداث کمربندی خلخال به طول 4.5 کیلومتر بخشی از پروژه راه اصلی خلخال به فیروزآباد و به عنوان فاز چهار این پروژه در راستای اتصال این جاده به جاده خلخال به پونل برای ایجاد دالان ارتباطی شمال غرب کشور با استان گیلان است بر لزوم تامین اعتبار این پروژه و ادامه عملیات اجرایی و تکمیل آن تاکید کرد.
او همچنین با قدردانی از مسوولان ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و راه و شهرسازی استان اردبیل در آماده سازی این مسیر و اجازه تردد خودروها در آن قبل از آغاز تعطیلات نوروزی گفت: این جاده بزودی با حضور وزیر راه و شهرسازی به طور رسمی افتتاح می شود.
بابایی با بیان مشکلات مربوط به پروژه ها و طرح های عمرانی خلخال افزود: در حال حاضر شاخص بهره مندی راه روستایی در این شهرستان پایین تر از شاخص سایر مناطق استان اردبیل بوده و انتظار می رود اداره کل راه و شهرسازی استان با استفاده از فرصت قیر رایگان برای اجرای پروژه های راه روستایی شاخص آسفالت راههای روستایی این شهرستان را ارتقا دهد.
خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.