به گزارش ایرنا ، اقبال عباسی چهارشنبه شب در نشست مرکز خدمات سرمایه گذاری استان اردبیل موسوم به پنجره واحد افزود: برای جذب سرمایه گذاران و این که این قشر در آینده و در روند سرمایه گذاری از ابتدای کار گرفته تا مراحل بعدی در ادامه مسیر با گرفتاری ها و مشکل های احتمالی مواجه نشوند هر آنچه را که در توانمان هست و قوانین و مقررات اجازه می دهند انجام می دهیم.
او با بیان اینکه نشست های مربوط به این پنجره واحد متشکل از مدیران ارگان ها و اداره های ذیربط هر هفته به ریاست استاندار اردبیل تشکیل می شود اظهار کرد: با دعوت از مجریان طرح های مهم و سرمایه گذاران به این نشست ها مسائل و مشکل ها و پیشنهادها به شکل رو در رو مطرح و منطقی ترین و مفیدترین تصمیم های لازم در این ارتباط اتخاذ می شود.
وی افزود: هدف از این اقدام ها ارائه راهنمایی ها و مشاوره های لازم به سرمایه گذاران و همفکری با مدیران ارگان ها ، سازمان ها و اداره های مرتبط که وظیفه تامین امکانات و زیرساخت های سرمایه گذاری را بر عهده دارند است تا هیچ سرمایه گذاری به خاطر برخورد با برخی مشکلات از ادامه راه باز نماند.
عباسی ، سرمایه گذاری را از موضوع های اساسی و بسیار مهم استان اردبیل در زمان کنونی ذکر و تصریح کرد: با هیچ فردی در این زمینه تعارف نداریم و مدیران اجرایی نیز باید به شکل شفاف هرگونه موانع و مشکلاتی را که ممکن است سرمایه گذاران با آنها مواجه شوند بیان کنند تا تصمیم های لازم درباره آنها اتخاذ شود.
در نشست امشب پنجره واحد استان اردبیل ، مجریان سرمایه گذاری مجتمع پتروشیمی و تولید فلز سبک حضور داشتند که به عنوان یکی از سرمایه گذاران موفق قصد دارند این طرح مهم را در اردبیل و یا یکی از شهرستان های این استان اجرا کنند.
یک نماینده متقاضی سرمایه گذاری که مقیم آمریکاست در این نشست گفت: سرمایه گذاری در طرح های مهم صنعتی از نیازهای اساسی کشور ایران می باشد که من و دوستانم به خاطر عشق و علاقه قلبی به میهن تمام توان خود را در این راه بکار گرفته ایم.
وی افزود: به ایران اسلامی که یک کشور با فرهنگ و تمدن دیرینه است افتخار کرده و به عنوان یک ایرانی که سال ها در کشوری بیگانه اقامت داشته ام از هم میهنانم می خواهم که به کالاهای ساخت و تولید داخل کشور اهمیت داده و از آنها خریداری و استفاده کنند.
وی تنها مشکل ایران در ارتباط با سرمایه گذاری را وجود کاغذبازی و برخی مقررات دست و پاگیر دانست و خاطرنشان کرد: در این باره باید با همت همگانی فرهنگ سازی شود تا بخش خصوصی با کمترین مشکل بتواند در این راه قدم بگذارد.
وی ادامه داد: در صورت اندکی توجه و همت با رفع این مشکل ، روند سرمایه گذاری در سراسر ایران به شکل قابل توجهی فزونی خواهد یافت چرا که نه تنها هم میهنان بلکه افراد زیادی در خارج به ویژه در اروپا علاقه زیادی به سرمایه گذاری در این مرز و بوم دارند.
در این جلسه پس از بررسی ها و بحث های لازم در ارتباط با مناسبت ترین منطقه برای ایجاد مجتمع پتروشیمی قرار شد این سرمایه گذاری در محدوده شهرستان اردبیل انجام شود.
اقبال عباسی ، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اردبیل در پایان متقاضی سرمایه گذاری این طرح مهم را به پیگیری انجام مراحل اداری این کار فراخواند و از مدیران ذیربط خواست نهایت همکاری را برای این منظور انجام دهند.
خبرنگار: مسعود وسیله ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
6019/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.