به گزارش ایرنا ، سینما ایران نخستین سینمای اردبیل با قدمت نزدیک به 70 سال در مرکز این شهر قرار دارد و دیوارها و ساختمان آن در حال ریزش و تخریب بود.
این سینما در 1323 توسط حسن نجف لو اولین بازیگر تئاتر اردبیل احداث شد و پس از چندین سال فعالیت فرهنگی نزدیک 23 سال تعطیل و ساختمان سینما هم بلااستفاده مانده بود.
در حال حاضر از هفت سینمای احداث شده ایران، سهیلا، پارس، نوین ، لاله، سبز و حافظ در اردبیل تنها دو سینمای پارس یا قدس فعلی و سینما نوین یا انقلاب فعال است.
مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان اردبیل در این باره گفت: سینمای ایران چندین سال است که تعطیل شده و هیچ گونه فعالیت فرهنگی در این سینما انجام نمی گرفت بطوریکه دیوار ها و سازه های ساختمان فرسوده شده بود .
ناصر اسحاقی با اشاره به علت تخریب این سینما افزود: مالکیت این سینما خصوصی است و دلیل تخریب هم فرسوده شدن ساختمان بوده است.
وی بیان کرد: برای تخریب این سینما هماهنگی های لازم بین شهرداری ،مالک سینما و
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بعمل آمده بود و بصورت توافقی تصمیم بر تخریب این سینما توسط شهرداری گرفته شد تا بعد از تخریب در مورد نحوه بازسازی و یا هرگونه اقدام دیگر تصمیم گیری بشود .
وی افزود: دیوارهای این سینما منتهی به خیابان اصلی شهر بود که هرگونه احتمال ریزش دیوار و آسیب به عابرین پیاده احساس می شد که با هماهنگی لازم تخریب ان توسط شهرداری صورت گرفت.
اسحاقی در باره تغییر کاربری سینما ایران گفت : هنوز در این مورد تصمیم گیری نشده است و در صورت تغییر کاربری این مکان به مجتمع فرهنگی و هنری تبدیل خواهد شد.
خبرنگار: یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.