اقبال عباسی روز شنبه در اختتامیه رویداد کارآفرینی استارت آپ ویکند هلال احمر اردبیل افزود: برگزاری چهار استارت آپ ویکند در سال جاری بیانگر اهمیت دادن مسوولان استانی به ایده های کارآفرینی است.
او با اشاره به اینکه وظیفه دولتمردان حمایت از ایده ها در حوزه کسب و کار است، اظهار کرد: اگر این ایده ها توسط جوانان متفکر و قابلیت اشتغالزایی داشته باشد قطعا حمایت های لازم انجام خواهد شد.
عباسی گفت: استان اردبیل تا سال 92 پارک علم و فناوری نداشت و در این زمینه آخرین استانی بودیم که با دستور استاندار و پیگیری هایی که انجام دادیم پارک علم و فناوری را در استان راه اندازی کردیم.
وی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری به نوعی منطقه آزاد علمی محسوب می شود، اضافه کرد: صاحبان فکر و اندیشه و ایده، طرح های خود را در این پارک ها ارائه می دهند و دولت هم تسهیلات و حمایت های ویژه ای در این مورد انجام می دهد.
وی افزود: پهنای باند اینترنت در 2 سال اخیر پنج برابر شده ، قبل از سال 92 در روستاهای استان امکان دسترسی به اینترنت وجود نداشت.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی هلال احمر اردبیل ، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل نیز با بیان اینکه به دنبال تشکیل یک اکوسیستم کارآفرینی در استان اردبیل بودیم، گفت: اردبیل دارای افرادی با ظرفیت ها و پتانسیل های بالا است و باید ایده های تیمی این افراد مدیریت شود.
بهروز رزمی افزود: با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اولین مرکز شتاب دهنده استان اردبیل را افتتاح کردیم و برگزاری رویدادهای کارآفرینی در استان سبب شناسایی ظرفیت ها و ایده های اجرایی می شود.
او اظهار کرد: در سال جاری 14 نشست در حوزه ICT برگزار کردیم تا در زمینه تبدیل ایده به ثروت گام های موثری برداریم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل هم گفت: رویداد کارآفرینی استارت آپ ویکند به عنوان چهارمین کمپ استارت آپی استان به جمعیت هلال احمر استان در دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.
بهرام غیبی با اشاره به محورهای ایده پردازی این رویداد افزود: اپلیکیشن های آموزشی ادواری، آموزش همگانی، مشارکت و نقش فعال، جذب و نگهداشت داوطلب، درمان، روش های نوین آموزشی، روش های جذب دانشجو، روش های نوین سنجش یادگیری و روش های نوین پژوهش از محورهای استارت آپ ویکند هلال احمر اردبیل بود.
غیبی با بیان اینکه 115 نفر در این استارت آپ ثبت نام کرده بودند، اظهار کرد: 56 ایده در این استارت آپ مطرح شده بود که 14ایده در قالب 14 تیم و در یک ماراتن 54 ساعته ارائه شد.
مدیرعامل جمیعت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به اینکه بیشترین ثبت نام کننده در بین چهار استارت آپ ویکند استان، در رویداد استارت آپ هلال احمر بوده افزود: برای سال 96 یک استارت آپ بزرگ در نظر گرفته ایم که امیدواریم بتوانیم آن را اجرا کنیم.
در پایان مراسم از سه تیم برتر و از صاحبان 2 ایده برتر با اهدای جوایزی تجلیل شد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.