به گزارش ایرنا مجید خدابخش روز شنبه در جلسه گفت وگو دولت و بخش خصوصی در سالن اتاق بازرگانی ،صنایع معادن و کشاورزری اردبیل افزود: دولت تدبیر و امید برای فعال کردن واحد های تولیدی راکد اقدامات موثری را انجام داده و در استان اردبیل هم شاهد خارج شدن 295 طرح و واحدهای تولیدی از رکود هستیم.
وی اضافه کرد: برای فعال کردن 295 طرح تولیدی در این استان 333میلیار دریال تسهیلات بانکی پرداخت شده است.
استاندار اردبیل ساماندهی کسب و کار در دولت تدبیر و امید را قابل تحسین دانست و افزود: این دولت در سخت ترین شرایط اقتصادی روی کارامد و آن اندازه که ممکن بود مشکلات پیش روی اقتصادی را مرتفع کرد و با اجرای طرح اقتصاد مقاومتی گره کور اقتصادی را در کشور به نحو احسن بازکرد.
خدابخش از تهیه شناسنامه واحدهای تولیدی و صنعتی استان خبر داد و گفت: شرکت شهرک های صنعتی برای ساماندهی وضعیت واحدهای تولیدی و صنعتی شناسنامه و یا کتابچه ای را تهیه و خلاصه وضعیت واحد ها را در آن مشخص کنند.
استاندار اردبیل با اشاره به حضور هیات اقتصادی و تجاری باکو در این استان افزود: حضور این هیات اقتصادی علاوه بر توسعه مراودات اقتصادی بستر مناسبی را برای اشتغالزایی در استان فراهم کرده و اتصال خط ریلی جمهوری آذربایجان به اصلاندوز را هم تثبیت کرده است.
خدابخش در خصوص حضور هیات تجاری روسی به اردبیل هم افزود: این هیات از آرتا جوجه اردبیل بازدید و مقرر شد روزانه 100 تن گوشت مرغ از استان به روسیه صادر شود.
استاندار اردبیل رفع مشکلات کارگران ذوب آهن اردبیل را ضروری دانست و افزود: برای رفع مشکلات ذوب آهن، دادستان اردبیل هم پیگیر رفع مشکلات موجود در این کارخانه است و تلاش می شود حق وحقوق کارگران این کارخانه پرداخت شود .
خدابخش تعطیلی کارخانه روغن نباتی اردبیل را غیرقابل توجیه خواند گفت: تعطیلی این کارخانه هیچ توجیهی ندارد چرا که دولت برای فعال کردن واحدهای راکد تسهیلات قابل توجهی را ارایه می دهد و این کارخانه هم می تواند با دریافت تسهیلات بانکی فعالیت خود را از سر بگیرد .
در این جلسه مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان بررسی و نسبت به رفع آنها تصمیم گیری شد.
خبرنگار : یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.